کد خبر: 987900
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
پس از تأیید نهایی برگزیت در پارلمان انگلیس در روز چهارشنبه، تأیید ملکه انگلیس در روز پنج‌شنبه، و امضای این توافق از سوی رئیس شورا و رئیس کمیسیون اروپا در روز جمعه، همه چیز برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از نظر قانونی آماده شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، رئیس شورای اروپا روز جمعه در حساب توئیتری خود از امضای توافق برگزیت بعد از تصویب این توافق در پارلمان انگلیس خبر داد. «چارلز میچل» رئیس شورای اروپا افزود: امروز به همراه «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا، توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضا کردیم. امور به طور اجتناب‌ناپذیری تغییر می‌کنند، اما دوستی ما باقی می‌ماند. ما فصل جدیدی را با شرکا و متحدان‌مان آغاز می‌کنیم. نمایندگان پارلمان انگلیس روز چهار شنبه توافق انگلیس با اتحادیه اروپا برای اجرای «برگزیت» را به تصویب نهایی رساندند.

روز پنج شنبه نیز ملکه انگلیس آن را مورد تأیید نهایی قرار داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه اسکای‌نیوز، معاون سخنگوی کاخ «باکینگهام» روز پنج شنبه اعلام کرد «الیزابت دوم» ملکه انگلیس، با امضای لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا، آن را به قانون تبدیل کرد.

انگلیس قرار است روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شود. انگلیس نخستین کشوری است که از این اتحادیه خارج می‌شود.

سال ۲۰۱۶ اکثر نظرسنجی‌های قبل از همه‌پرسی از رأی مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق‌ها بعد از برگزاری همه‌پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از اتحادیه اروپا را فراهم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس با استقبال از تصویب قوانین مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت کشورش از خط پایان برگزیت عبور کرده است و اکنون به صورت یکپارچه پیش خواهد رفت و سال‌های تفرقه را پشت سر خواهد گذاشت. وی افزود: «اکنون دولت می‌تواند بر آینده‌ای روشن و هیجان‌انگیز با بیمارستان‌ها و مدارسی بهتر، خیابان‌هایی امن‌تر و گسترش فرصت‌ها به هر چهار گوشه کشور تمرکز کند.»

دیروز (چهارشنبه) با تصویب نهایی قوانین مربوط به توافق انگلیس با اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور، بریتانیا یک گام دیگر برای خروج از این اتحادیه در روز ۳۱ ژانویه نزدیک شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار