کد خبر: 987845
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
قاضی‌زاده‌هاشمی:
سرويس سياسی جوان آنلاين: شورای نگهبان تحت تأثیر جوسازی‌ها و فضاسازی‌های اخیر قرار نخواهد گرفت و عقب‌نشینی نمی‌کند.
سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در گفتگو با مهر با بیان اینکه شورای نگهبان بر آمده از قانون اساسی و یکی از ارکان آن است، گفت: اصولی از قانون اساسی نیز در مورد وظایف شورای نگهبان است. مجلس، دولت، اختیارات رئیس‌جمهور و رئیس مجلس همگی برآمده از قانون اساسی هستند.
وی تصریح کرد: عده‌ای نمی‌توانند در فضا و اتمسفر قانون اساسی رشد کرده و صاحب مسئولیت شوند و بعد اگر با مذاقشان خوش نیامد علیه آن موضع‌گیری و اظهارنظر کنند. مخالفان نمی‌توانند با فضاسازی، شورای نگهبان را مجبور به عقب نشینی کنند. مطمئن هستم که شورای نگهبان همان طور که با صلابت و جدیت وارد گود شده است، با همان صلابت و جدیت مسیر را ادامه خواهد داد و به انتها می‌رساند.
این نماینده مجلس در خصوص موضع‌گیری رؤسای دو قوه علیه روند بررسی صلاحیت نامزد‌های مجلس در شورای نگهبان گفت: جایگاه هر دوی این آقایان برآمده از قانون اساسی است. باید به قوانین کشور پایبند باشند، چون خودشان از ابتدای انقلاب در جایگاه‌های مختلف صاحب مسئولیت بوده‌اند و افراد تازه کار در عرصه سیاسی کشور نیستند. قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: این دو نفر سالیان سال نماینده مجلس، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت بوده‌اند. لاریجانی از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های مختلفی قرار داشته است، روحانی نیز از ابتدای انقلاب در پست‌های مختلف حضور داشته است. وی ادامه داد: امروز نمی‌توانند اگر چیزی به ذائقه آن‌ها خوش نیامد این گونه اظهارنظر و قضاوت کنند. مثل بر شاخه نشستن و بُن بریدن است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر دوستان، اطرافیان و نزدیکان آن‌ها اعتراض و شکوائیه‌ای به بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان دارند بدانند که مسیر قانونی برای بررسی اعتراض‌ها وجود دارد و قانون مسیر را نبسته است و باید در مسیر قانونی اعتراضات خود را پیگیری کنند.
قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: این اظهارات نه تنها هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند، بلکه ساختار‌های اساسی کشور و قانون اساسی را زیر سؤال می‌برد که در واقع کمک به توئیت‌ها و گفتمان ترامپ و پمپئو است. عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: سران قوا با در نظر گرفتن همه این فضاسازی‌ها باید در اظهارنظر‌های خود ملاحظات همه‌جانبه‌تر و چندبعدی‌تری را داشته باشند. دوستانشان را نیز راهنمایی کنند که از مسیر و مدار قانون اقدام نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار