کد خبر: 987732
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
فرمانده سپاه البرز:
سردار سید یوسف مولایی گفت: صحنه جنگ باید ما را زمینه لوازم، تجهیزات، نیروی انسانی، تفکرات فردی و گروهی منسجم کند تا برای مقابله با دشمنی که ساختارهای قوی تری دارد آماده شویم.

فرمانده سپاه البرز در حاشیه بازدید از اولین رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی استان البرز گفت: زمانی که از فضای مجازی و سایبری صحبت می کنیم، فضای محدود تجاری و تبلیغی مد نظر نیست بلکه فضای جنگ است، اگر تصور کنیم فضای مجازی، فضای جنگ است، ترتیبات آن با موضعات تجاری و اقتصادی تفاوت خواهد داشت.

سردار سید یوسف مولایی افزود: زمانی که فضای مجازی را به عنوان یک صحنه جنگ تلقی می کنیم، یعنی تمام عناصر یک جنگ را باید بدانیم و درک کنیم و آماده شدن و جنگیدن در آن صحنه را نیز به خوبی بلد باشیم، نکته مهم این است که ما متاسفانه متناسب با صحنه جنگ خیلی موفق نبوده ایم.

وی اظهار داشت: صحنه جنگ باید ما را زمینه لوازم، تجهیزات، نیروی انسانی، تفکرات فردی و گروهی منسجم کند تا برای مقابله با دشمنی که ساختارهای قوی تری دارد آماده شویم زیرا امروز دشمن توانمندی ها و رسانه های بیشتری را در اختیار دارد و فضای مجازی را در دست گرفته است.

سردار مولایی تصریح کرد: باید صحنه جنگ را به خوبی درک کنیم وارد جنگ نرم شویم اما متاسفانه ظرفیت های ما برای حضور در این عرصه مکفی نیست و همچنان راه های نرفته زیادی را در فضای مجازی داریم که متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نکرده ایم اما 500 تیم شرکت کننده در رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی کشور، تنها بخش کوچکی از ظرفیت های جوانان است که قابلیت دارند در فضای مجازی عرض اندام کنند.

وی بسیج و سازماندهی کردن ظرفیت های شناسایی شده در این رویداد را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امروز الفبای جنگ فضای مجازی را در سطوح پائین تر مشق می کنیم در حالی که در سطوح راهبردی اقدامات خوبی انجام شده و سازمان هایی هستند که با تهدید دشمن سازماندهی شده و به خوبی عمل می کنند اما در تسری دادن این مسئله به سطح جامعه ضعف داشته ایم.

مولایی افزود: امروز با شناخت صحنه جنگ، الزامات و اصول جنگ سایبری می توان به سمت شناخت توانمندی ها پیش رفته و ظرفیت ها را در راستای 4 سطح راهبردی، تاکتیکی، عملیاتی و تکنیکی بسیج کنیم اما متاسفانه در زمینه شاخت ظرفیت ها با مشکل مواجه بوده ایم در حالی که رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی به نوعی ما را به سمت شناخت و بسیج تمام ظرفیت های استان سوق می دهد.

وی انفعالی عمل کردن در برابر هجمه دشمن را یکی از مهم ترین مشکلات در زمینه فعالیت در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: امروز سیستم های سپاه و ... به دنبال عملیاتی کردن سخنان رهبری هستند، باید روند کنشی عمل شود و توانایی جریان سازی در فضای مجازی را داشته باشیم.

مولایی تصریح کرد: ارزش های کلانی در جامعه ما نهفته است اما صرفا کافی است با یک فراخوان آنها را گرد هم بیاوریم تا موضوعات را تبدیل به محتوا کنند، امروز وضعیت رصد ما بسیار خوب بوده و نقطه ضعف تولید محتوا برای بازنشر است در حالی که ما غالبا تولیدات دیگران را بازنشر دهیم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه می توان تولید محتوا را در راستای اهداف کشور داشته باشیم، گفت: امروز جنگ، جنگ اراده ها، شناختی و تغییر در محاسبات ذهنی است و این مهم صرفا در فضای مجازی محقق می شود، البته امیدواریم استان البرز در زمینه جنگ سایبری در برابر دشمن پیشگام باشد و رویداد جاری گام بسیار ارزشمندی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار