کد خبر: 987718
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
خواهان تعامل و ارتباط با همه کشورها هستیم
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش می‌کنیم که با مشارکت بخش خصوصی، همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی خود را با کشور سریلانکا افزایش دهیم.

 محمدرضا پورمحمدی  در دیدار با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کم‌نظیر در تمام بخش‌ها، خواهان تعامل و ارتباط با تمام کشورهاست و در این میان کشورهایی که تاثیرپذیری کمتری از سیاست‌های استکبار جهانی دارند در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم که با مشارکت بخش خصوصی، همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی خود را با این کشور افزایش دهیم.

پورمحمدی بر معرفی ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کشور سریلانکا تأکید کرد و رفت‌ و آمد هیأت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را به استان خواستار شد.

پورمحمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و تجارب علمی و فنی دو طرف همچنین اعزام دانشجو بین استان آذربایجان‌شرقی و سریلانکا تاکید کرد.
 
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا نیز در این دیدار گفت: تبریز و آذربایجان از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه صنعت، اقتصاد و فرهنگ برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.
 
هاشم اشجع‌زاده همچنین به روابط بین ایران و سریلانکا اشاره کرد و یادآور شد: دولت فعلی سریلانکا، یک دولت مردم‌گراست که خواهان تعامل مسالمت‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف است.
 
وی بر حضور هیأت‌های تجاری و اقتصادی آذربایجان‌شرقی در سریلانکا به‌منظور شناسایی بازار این کشور و تأمین بخشی از نیازهای آن در قالب صادرات تأکید کرد.
 
علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار به بیان بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های شرکت مطرح استان پرداخت و از آمادگی استان برای همکاری در موضوعاتی همچون ساختمان‌ سازی و فعالیت‌های عمرانی با کشور سریلانکا خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر