کد خبر: 987714
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از دستگیری عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در شهرستان میانه، خبر داد.

 محبوب ساسانی  اظهار داشت: پیرو پایش اخبار اولیه، تحقیقات و شناسایی منزل و محل کسب‌ و کار افراد مشکوک به جرم، طی عملیات مشترکی که با همکاری و تعامل عوامل انتظامی و دادستانی میانه صورت گرفت و یک نفر دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این فرد در روستای حلاج سفلی شهرستان میانه اقدام به خرید و فروش اشیای تاریخی می‌کرد، افزود: طی این عملیات چند  فقره شی تاریخی از جمله شمشیر، کاسه و ... توسط پلیس آگاهی و یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کشف و ضبط و برای انجام بررسی‌های بیشتر در اختیار باستان شناسان اداره‌کل قرار گرفت.

ساسانی تصریح کرد: در یک عملیات مشترک دیگر، از یک نفر عامل خرید و فروش تعدادی اقلام تاریخی از جمله شمعدان، گردنبند، تعدادی سکه و چند جلد کتاب خطی کشف و ضبط و عامل جرم پس از انجام مراحل اداری، تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث  فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی تشکر از عوامل همکار در این عملیات مشترک، بابیان اینکه هم استانی‌ها در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با شماره 09662 (مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) تماس حاصل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر