کد خبر: 987709
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
شهردار منطقه ۸ تبریز طی یک مصاحبه رادیویی خبر داد؛
شهردار منطقه 8 صبح امروز در استدیو شهر حاضر شده و در مصاحبه رادیویی از اجرای پروژه های خاص برای شکوفایی منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خبر دادند.
، دکتر مدبر در این مصاحبه به اقدامات توسعه پیاده محوری منطقه هشت اشاره نموده و گفت:در حال حاضر در کل شهر‌های تاریخی دنیا توجه ویژه‌ای به انسان محور نمودن معابر تاریخی دارند که ما نیز برآنیم در این راستا اقدامات مناسب و ارزشمندی انجام دهیم.
شهردار منطقه هشت در ادامه از منطقه هشت شهرداری تبریز به عنوان قلب تپنده تبریز یاد کرده و گفت:محدوده منطقه تاریخی فرهنگی تبریز کوچک‌ترین منطقه شهرداری تبریز میباشد، ولی در عین حال از نظر تراکم جمعیت و خدمات برترین منطقه تبریز میباشد.
مدب با بیان اینکه متاسفانه بر اثر سیاست‌های اشتباه گذشته اکنون مرکز شهر تبریز که هویت تاریخی این شهر قلمداد میگردد به پارکینگ خودرو‌های شهروندان تبدیل شده است در حالی که در تمام شهر‌های تاریخی جهان از ورود خودرو‌ها به منطقه تاریخی شهر ممانعت به عمل آورده و با اجرای سیاست‌های محدودیتی رغبت به آوردن خودرو به محدوده مرکزی شهر را در شهروندان به صفر میرسانند.
مدبر افزود: بافت تاریخی منطقه هشت تبریز بدلیل وجود بازار تبریز ومساجد و خانه‌های تاریخی و صد‌ها اثر ارزشمند تاریخی دیگر، به عنوان قلب تپنده تبریز قلمداد میگردد که برای شکوفایی این منطقه باید توجه ویژه‌ای به این محدوده داشته باشیم.
مدبر در این مصاحبه با اشاره به طراحی پروژه‌های باز آفرینی شهری در استای تدوین چشم انداز آتی منطقه تاریخی فرهنگی تبریز، از تلاش شهرداری منطقه هشت در راستای تحول منطقه تاریخی فرهنگی شهر طی سال‌های آتی خبر داد.
شهردار منطقه هشت همچنین از برنامه یزی شهرداری منطقه هشت برای تحول گردشگری منطقه با ایجاد پهنه فرهنگ و هنر تبریز و ایجاد چندین مسیر گردشگری به همراه راه اندازی تور‌های گردشگری بازار و منطقه، به منظور شناساندن و معرفی اماکن تاریخی تبریز خبر داد.
در پایان شهردار منطقه ۸ ضمن قدردانی ویژه از حمایت‌های شهردار محترم تبریز و نیز پیگیری‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده در این منطقه، از مجریان محترم برنامه و شهروندان عزیز تشکر نمود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر