کد خبر: 987663
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
مجرم حرفه‌ای که با کارت ملی یکی از تاجران فرش تهران از فروشندگان فرش کلاهبرداری میلیاردی کرده بود سرانجام بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۳۱ شهریور‌ماه امسال یکی از فروشندگان فرش تهران به مأموران پلیس خبر داد که در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده است. وقتی پرونده برای بررسی به پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد او در شرح جزئیات ماجرا گفت: ۱۵ شهریور‌ماه ۵۰ تخته فرش را تلفنی به یکی از مشتریان فروختم. پس از چند روز که برای دریافت پول با او تماس گرفتم گوشی تلفن همراهش خاموش بود.

مرد فرش فروش گفت: من از خریدار فرش آدرسی ندارم. البته او خودش را معرفی کرد و با نشانی‌هایی که داد، فهمیدم که از فرش فروشان معتبر بازار است که به او اعتماد کردم.

کارآگاهان پلیس با بررسی شماره تلفن خریدار فرش متوجه شدند که خط تلفن به نام یکی از فرش فروشان بازار است. مرد فرش فروش گفت: من تاجر معتبری هستم و مدتی قبل بود که کارت‌ملی‌ام را گم کردم. حالا فهمیدم که یک نفر کارت ملی‌ام را پیدا کرده و به واسطه همین کارت به نام من سیم کارت خریده و با اعتبار من از مردم کلاهبرداری کرده است.

تحقیقات برای بازداشت متهم در جریان بود که شکایت‌های مشابهی به کارآگاهان پلیس گزارش شد. در حالی که ارزش مالی پرونده به ۵ میلیارد تومان رسیده‌بود بررسی‌ها نشان داد که بیشتر شکایت‌های مطرح شده از سوی فروشندگان فرش در شهرستان کاشان است.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس، کارآگاهان با رد یابی محموله فرشی که اولین شاکی برای متهم ارسال کرده بود موفق شدند سرنخ تازه‌ای به دست آوردند. کارآگاهان با حضور در محل متوجه شدند که متهم با استفاده از کارت ملی مرد تاجر برای خودش مغازه فرش فروشی اجاره کرده و مشغول کلاهبرداری است.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که متهم ۳۳‌ساله که ناصر نام داشت، شناسایی شد. بررسی سوابق ناصر نشان داد که او سال‌۹۵ به همین شیوه از ۱۶‌نفر کلاهبرداری کرده و به زندان افتاده بود. همچنین مشخص شد که او با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته، اما دیگر به حبس بازنگشته و شروع به کلاهبرداری دوباره کرده است که سرانجام متهم ۲۸‌دی ماه بازداشت شد.

ناصر در اولین بازجویی‌ها به کلاهبرداری میلیاردی به این شیوه اعتراف کرد و گفت: پس از مرخصی از زندان دیگر به آنجا برنگشتم و برای گذران زندگی و تأمین هزینه‌های اعتیاد تصمیم به کلاهبرداری گرفتم.

سرهنگ کارآگاه حمد الله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم تاکنون به ۳۰ فقره کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کرده‌است، گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر او در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار