کد خبر: 987600
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کارشناس و پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: فقط مانده بود «قومیت گرایی» وارد داوری فوتبال شود که آن‌هم امروز وارد داوری شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سید رضا غیاثی در خصوص اتفاقی که امروز در کلاس دانش‌افزایی داوری رخ داد، اظهار داشت: اول از همه باید بگویم آقای افشون داور بویر احمدی که مثل اکثریت جامعه داوری دل ِخونی از آقای رئیس کمیته داشت، مقابل این فرد زورگو ایستاد که جوابی از رئیس نشنید.

وی افزود: سپس پورخلف، داور عرب زبان خوزستانی به حمایت از رئیسِ هم استانی‌اش جلسه دانش افزایی را تبدیل به جلسه حمله به اصفهانیان، رئیس سابق آذری زبان سابق کمیته کرد که چرا او به ما اجازه عربی صحبت کردن نمی‌داد، اما به آذری زبان‌ها چیزی نمی‌گفت و ایراد نمی‌گرفت. در این لحظه جلسه بیش از گذشته مغلوبه شد و اکثریت داوران و کمک داوران آذری زبان به طرف میز رئیس و داور جوانِ عرب زبان که تازه بر اثر درایت و همیاری آقای رئیس، اولین قضاوت بازی لیگ برتری اش را انجام داده حمله‌ور شدند. چیزی نمانده بود جنگ بین داورانی از قطب‌های خاص بالا بگیرد که با دخالت بعضی از پیشکسوتان دل سوخته و کنار زدن متخاصمین، فتنه خاتمه یافت.

غیاثی تصریح کرد: متاسفانه آقای رئیس که چیزی از این نزاع‌ها گیرش نیامده بود، فتنه دیگری کرد تا این بار همه داوران را مقابل هم قرار دهد. اواعلام کرد هر کسی با آقای افشون موافق است، دستش را بالا بگیرد. این امر جلسه را تبدیل به یک تنش حیدری- نعمتی دیگر می‌کرد که داوران به پیشنهاد پیشکسوتان حاضر در جلسه سالن را ترک کردند و رئیس ماند و خودش!

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاقات کلاس خود به خود تعطیل شد. اگر بخواهیم علت این امر را ریشه یابی کنیم در مرحله اول باید به عدم حضور یک مدرس با تجربه که مورد وثوق باشد اشاره کنیم. از یک روز قبل از شروع کلاس هیچکدام از مدرسان ارشد داوری حاضر به تدریس در نشدند و علنا به رئیس کمیته اعلام کردند، چون مورد وثوق جامعه داوری نیستید، شایسته ما نیست به عنوان مدرس در کلاس حاضر شویم. متاسفانه حوادث رخ داده نشان داد که بزرگان، در باب مورد وثوق جامعه داوران نبودن آقای رئیس پربیراه نگفته اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار