کد خبر: 987504
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
شهردار منطقه ۸ تبریز خبر داد
شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اهمیت توسعه پایدار گردشگری در کلانشهر تبریز، گفت: در این راستا چندین محور گردشگری در شهر مطالعه و طراحی گردیده است که با اجرای آن‌ها در آینده، از فایطون قدیمی و خودرو‌های برقی برای جابجایی شهروندان و گردشگران استفاده خواهیم کرد.

علی مدبر ، ایجاد محورهای تاریخی و مسیرهای گردشگری را در شهر ضروری دانسته و افزود: در این گونه مسیرهای پیاده محور به دلیل این که با مسیرهای تاریخی همسو بوده و همخوانی دارند، میتواند بعنوان جاذبه گردشگری و شناسایی بافتها و محورهای تاریخی، نقش اساسی ایفا کند.

وی یادآور شد: مسیرهای پیاده محور در اکثر شهرهای جهان و ایران در حال راه اندازی است ولی متاسفانه در تبریز به دلیل عدم شناخت و آشنایی کافی، در مراحل اجرای پروژه ها  رکود مشاهده می‌شود.

مدبر گفت: متاسفانه مرکز شهر تبریز که کاربری تاریخی، تجاری و اداری دارد، به دلیل رشد تولید و بکار گیری خودرو و ایجاد مسیرهای متعدد پارکبانی، تبدیل به پارکینگ شده است، درحالیکه می‌توان با تعریض پیاده  رو های معابر و توسعه پیاده راه ها، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی با اشاره به پتانسیل‎های کلانشهر تبریز در زمینه گردشگری و پیشینه غنی آن، گفت: شناسایی توانمندی و ظرفیت تبریز در زمینه گردشگری و نیز مراقبت، بازآفرینی، بازسازی و احیاء مراکز و آثار مرتبط با گردشگری از جمله بافت‌های تاریخی، خانه‌های قدیمی، محورهای تاریخی، آثار 3500 ساله کشف شده از شهر، آثار 800 ساله و... کمک می‎کند تا این شهر به هویت و جایگاه اصلی خود برسد، چراکه تبریز با تاریخ کهن و اصیل خود و نیز پایتختی چندین دوره، شهر مهم از نظر گردشگری و تاریخی محسوب می‎شود.

شهردار منطقه 8 تبریز تاکید کرد: اگر ادعا می‎کنیم که تبریز باید به شهر جهانی تبدیل شود، باید فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در خور شان این شهر جهانی انجام داد و خدمات و آثاری ارائه کرد که بتواند شهر را جهانی کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباط بین بخشی و بین سازمانی، افزود: با استفاده از ظرفیت سازمان‌هایی که به صورت همسو در زمینه گردشگری فعالیت دارند، می‎توان اقدامات هدفمندی در این راستا انجام داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از امضای تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش به منظور برگزاری اردوهای گردشگری دانش‌آموزی خبر داد و نیز آمادگی مجموعه خود را برای برگزاری اردوهای دانشجویی اعلام کرد.

مدبر راه اندازی خیابان‌های اوقات فراغت شهروندی، تعریف کاربری درست برای چهار راه شهید بهشتی و سنگفرش آن، تعریف مسیرهای گردش در بازار تاریخی تبریز، توجه به پتاسیل‌های مهرانه رود در زمینه گردشگری و تعریف مسیرهای گردشگری در مرکز شهر از جمله فعالیت‎هایی دانست که در راستای توسعه پایدار گردشگری در کلانشهر تبریز نقش مهمی ایفا می‌کنند و شهرداری منطقه 8 تبریز برنامه‌هایی در این خصوص دارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: در بخشی از طرح جامع تبریز به پروژه‎های گردشگری توجه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر