کد خبر: 987500
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
انتقاد فخیم‌زاده از وضعیت فروش سینما
کارگردان فیلم «مشت آخر» معتقد است که در این روز‌ها برای فروش فیلم یا باید در آن از بازیگران شناخته‌شده استفاده کرد یا فیلم کمدی لوده ساخت.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در ادامه انتقاد‌ها از صدرنشینی فیلم‌های کمدی مبتذل و سطحی، این بار یک سینماگر قدیمی لب به اعتراض گشود. مهدی فخیم‌زاده که فیلم سینمایی «مشت آخر» را بر پرده سینما دارد، در گفتگو با مهر می‌گوید: متأسفانه استفاده از بازیگران شناخته شده تبدیل به یک معضل در سینما شده است، در واقع برای فروش خوب یک فیلم در گیشه، یا باید فیلم کمدی لوده بسازیم یا از بازیگران شناخته شده استفاده کنیم. فخیم‌زاده ادامه می‌دهد: «به‌عنوان یک کارگردان سینما نه می‌توانم کمدی لوده بسازم (هیچ‌گاه از کمدی‌هایی از این دست خوشم نمی‌آمد!) و نه می‌توانم از سوپراستار برای فیلم‌هایم استفاده کنم که البته چه قبل و چه بعد از انقلاب با سوپراستار‌ها کار نکرده‌ام چراکه وقتی سوپراستار وارد یک فیلم می‌شود، تمام فیلم را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد و باید براساس خواسته او در پشت صحنه کار کرد.»

وی با اشاره به اینکه سوپراستار‌ها علاوه بر دستمزد بالا، جوی را به وجود می‌آورند که به فیلم لطمه می‌زند، بیان می‌کند: «برای «مشت آخر» نیز همین مشکل را داشتم؛ نزدیک هشت ماه با تهیه‌کنندگان مختلف صحبت می‌کردم و همه به دنبال استفاده از سوپراستار در فیلم بودند.» فخیم‌زاده درباره حضور مردم در سینما‌ها می‌گوید: «مردم به سینما می‌روند که بخندند و آن را کاملاً به‌عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنند، چراکه خارج از سالن‌های سینما، فضای بهتر و بیشتری برای دیدن فیلم‌های فرهنگی یا هنری است و مردم دسترسی راحتی به این فیلم‌ها دارند. تأکید می‌کنم که مخاطب امروز سینما برای «فیلم دیدن» به سالن‌های سینمایی نمی‌رود بلکه آن را صرفاً به عنوان یک تفریح می‌بیند.» وی ادامه می‌دهد: «ویترین فیلم‌های امروز هنرپیشه‌های شناخته شده است و در صورت داشتن ویترین مناسب فیلم فروش می‌کند، به همین دلیل است که بسیاری از هنرپیشگان حرفه‌ای ما بیکار هستند. احساس می‌کنم که به زودی سینما از «فیلم دیدن» خالی می‌شود، البته الان هم سینما مرکز «فیلم دیدن» نیست! دیدن فیلم خوب به زودی از طریق سایت‌ها و دیگر روش‌های تماشا فراگیر می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند با قیمت پایین‌تر و دردسر کمتر فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. اگر در امریکا یا اروپا فیلم‌های سینمایی در سالن‌ها اکران می‌شود، به این دلیل است که سالن‌ها به آخرین تجهیزات روز دنیا برای تماشای فیلم مجهز شده‌اند، اما سینما‌های ما چنین کاری نکرده‌اند و تجهیزات مناسب و به‌روزی ندارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار