کد خبر: 987495
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
یک سال بعد از راه‌اندازی سفارت امارات در دمشق که برخی آن را پیش زمینه بازگشت عربستان به سوریه دانستند، حالا منابع آگاه در امریکا گفته‌اند که ریاض برای نزدیک شدن به دمشق تلاش می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اوایل دی ماه ۱۳۹۷ بود که امارات متحده عربی بعد از هشت سال حمایت از معارضان دولت سوریه، سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد. مدتی بعد، در شهریورماه ۹۸، مجتهد، کاربر معروف سعودی اعلام کرد که محمدبن سلمان ولیعهد عربستان از وزارت خارجه کشور خود خواسته مقدمات بازگشت سفیر عربستان به دمشق را طی چند هفته فراهم کند. حالا هم منابع آگاه از تشدید تلاش‌های عربستان برای نزدیک شدن به سوریه خبر می‌دهند. به گزارش فارس، منابع دیپلماتیک در نیویورک به روزنامه سوری الوطن گفته‌اند که «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در یک مراسم ویژه شرکت کرده که «فهد بن عبدالله المبارک» وزیر مشاور سعودی به منظور تمهید ریاست عربستان بر نشست آتی گروه ۲۰ برگزار کرده است. منابع الوطن گفتند: «الجعفری به دعوت خاص عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل در این مراسم حضور یافت و المعلمی و المبارک در حین مراسم به ملاقات الجعفری رفتند؛ چیزی که باعث جلب توجه حضار و تعجب و غافلگیری آن‌ها شد. مقامات سعودی هم در این ملاقات این گونه بیان داشتند که آنچه بین دو کشور اتفاق افتاد باید به گذشته سپرده شود. آن‌ها همچنین بر روابط برادرانه دیرینه خود میان سوریه و عربستان تأکید کردند.» الوطن به نقل از برخی پایگاه‌های خبری درباره این ملاقات آورده است که «مقامات سعودی از دوستی و محبت خود به سوریه و اینکه این کشور در قلب‌شان جای دارد حرف زدند. آن‌ها همچنین روابط میان دو کشور در مقطع اخیر را مثال ابر گذرای تابستان توصیف کردند». الوطن نوشت: «قبل از عربستان، امارات گامی مشابه برای نزدیک شدن به سوریه برداشته و عبدالحکیم ابراهیم النعیمی، کاردار امارات در دمشق روابط کشورش با سوریه را محکم، ممتاز و قوی خواند.» او در مراسم عید ملی امارات در سفارت این کشور در دمشق ابراز امیدواری کرد که ثبات و امنیت سرتاسر سوریه را تحت رهبری بشار اسد رئیس‌جمهور دانشمند و بزرگ این کشور فراگیرد. النعیمی همچنین از دولت سوریه و وزارت خارجه آن برای رفع موانع در مسیر افزایش عمق روابط میان دو کشور برادر تمجید و تشکر کرده بود.

رزمایش دریایی سوریه و روسیه در طرطوس
نیرو‌های مسلح روسیه و سوریه در بندر طرطوس رزمایش دریایی مشترک برای حفاظت از فعالیت اقتصادی بین‌المللی دریایی برگزار کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فرمانده رزمایش مشترک روسیه و سوریه به خبرنگاران گفت، بیش از ۲هزار نظامی و هفت کشتی و قایق در این رزمایش‌ها مشارکت داشتند که روز‌های ۱۸ تا ۲۰ ژانویه برگزار شد. در این رزمایش خدمه کشتی‌های سوریه نحوه جست‌وجوی مین‌ها در اطراف بندر طرطوس را به اجرا گذاشتند و سامانه دفاع هوایی «پانتسیر-اس۱» که از ترکیب موشک میان‌برد زمین‌به‌هوا و توپ ضد هوایی تشکیل شده حریم هوایی منطقه ساحلی را پوشش داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار