کد خبر: 987489
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
راز قتل دو مرد جوان که ۱۶ سال قبل در یک کارگاه نجاری به کام مرگ رفته بودند با فرار نگهبان افغان همچنان سر به مهر ماند. اعضای خانواده دو مقتول روزگذشته با حضور در دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کردند که دیه مقتولان از بیت‌المال پرداخت شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، ۳۱ تیر سال ۸۳ صاحب یک کارگاه نجاری در محله ازگل به مأموران پلیس خبر داد که جسد دو مرد ناشناس را در کارگاهش پیدا کرده است. لحظاتی بعد از اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس در کارگاه حاضر شدند و با جسد طناب پیچ دو مرد ناشناس در حالی که با طناب خفه شده بودند، مواجه شدند.

مأموران پلیس همچنین با جست‌وجو در کارگاه دو بسته به وزن ۱۵ کیلو که خرمای آغشته به شن و ماسه بود و جای تریاک شبیه‌سازی شده بود را کشف کردند.

بعد از حضور بازپرس و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی صاحب کارگاه مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: من این دو نفر را نمی‌شناسم و قبلاً هم آن‌ها را ندیده بودم. ساعتی قبل وقتی وارد کارگاهم شدم تا شروع به کار کنم ناگهان با جسد این دو مرد ناشناس مواجه شدم. از نگهبان کارگاهم که مردی افغان بود، خبری نبود برای همین به پلیس خبر دادم.

بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا کرد و هویت دو مقتول هم مشخص شد. تحقیقات نشان داد که هر دو مقتول به موادمخدر اعتیاد داشتند، اما انگیزه‌شان از حضور در کارگاه معلوم نشد. کارآگاهان احتمال دادند که هر دو مقتول در جریان خرید و فروش موادمخدر از سوی نگهبان کارگاه به قتل رسیده‌اند. بنابراین مرد افغان به عنوان مظنون اصلی تحت تعقیب قرار گرفت. تحقیقات پلیس برای بازداشت متهم ثمری نداشت تا اینکه روزگذشته و در حالی که ۱۶ سال از وقوع حادثه گذشته بود، خانواده دو مقتول در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدند و درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.

بعد از اعلام رسمیت جلسه پسر یکی از دو مقتول به دادگاه گفت: وقتی حادثه اتفاق افتاد، من سه ساله بودم و کسی هم نمی‌داند که پدرم برای چه به آن کارگاه رفته بود. هر چند خانواده‌ام علیه عامل حادثه شکایت کردند، اما پلیس نتوانست قاتل پدرم را شناسایی و دستگیر کند. در این سال‌ها مادرم سختی خیلی زیادی کشیده تا توانسته من را به سن ۱۹ سالگی برساند. حالا که قاتل پدرم پیدا نشده از دادگاه می‌خواهم که دیه او را از بیت‌المال به ما پرداخت کند.

پسر دومین مقتول هم در جایگاه حاضر شد و گفت: من هم وقتی پدرم کشته شد، چهار ساله بودم. برای خانواده من هم حضور پدرم در آن کارگاه معماست و پلیس نتوانست راز این معما را کشف و قاتل پدرم را دستگیر کند. نگهبان کارگاه هم که به عنوان مظنون تحت تعقیب بود، شناسایی نشده است. حالا ۱۶ سال از آن اتفاق می‌گذرد و از دادگاه می‌خواهم دیه پدرم را از بیت‌المال به ما پرداخت کند.

قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات شاکیان وارد شور شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار