کد خبر: 987482
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
«پاسخ دندان‌شکن هندبالیست‌های کشورمان به کویتی‌ها»، این شاید بهترین تعبیر برای حرکت سلام نظامی ملی‌پوشان هندبال به پرچم ایران، پیش از آغاز بازی با کویت در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا بود.
مانی سعيدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته گذشته بود که باشگاه الکویت حریف استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ فوتبال قهرمانان آسیا در سناریویی از پیش تعیین شده در نامه‌ای به AFC، ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را بهانه کرد و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست که بازی با استقلال را در زمین بی‌طرف برگزار کند؛ سناریویی که در ادامه با به میدان آمدن AFC و برگزاری بازی‌های تمام باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان در زمین بی‌طرف تکمیل شد.

با این حال پاسخ قاطعانه باشگاه‌های ایران و انصراف از این رقابت‌ها درصورت اجرایی شدن تصمیم AFC سبب به وجود آمدن یک وحدت بین همه اهالی ورزش از فوتبالی و منهای فوتبالی در دفاع از عزت و امنیت ایران شد. پس از اینکه رؤسای فدراسیون‌های مختلف ورزشی، نسبت به این رفتار توهین آمیز واکنش نشان دادند و از آن دفاع کردند، ملی پوشان هندبال هم در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا با یک حرکت جالب توجه به جنایت امریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه‌گیری غربی‌ها و سعودی‌ها علیه امنیت کشورمان در روز‌های اخیر واکنش نشان دادند تا نشان دهند جامعه ورزش چنین فتنه‌هایی را برنمی‌تابد و مقابل آن موضع می‌گیرد. دو شنبه شب در کویت، کشوری که فتنه ناامنی ایران کلید خورده بود، ملی‌پوشان هندبال در حالی در شروع مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم میزبان رفتند که آن‌ها پیش از بازی یک سورپرایز داشتند و هنگام خواندن سرود ملی کشورمان به سبک سربازان رو به پرچم ایران سلام نظامی دادند. این صحنه در سالن پر از تماشاگر سعد عبدالله کویت موجب تعجب همه هواداران شد. ملی‌پوشان ایران با این حرکت نشان دادند که سرباز وطن هستند و برای بالا بردن پرچم سه رنگ ایران در هر نقطه‌ای از جهان خواهند جنگید. حرکت ملی‌پوشان هندبال واکنش زیادی در فضای مجازی داشت و علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم در این باره این طور صحبت کرد: «بچه‌ها موقع پخش سرود به پرچم ایران سلام نظامی دادند تا ثابت کنند چه در ورزش و چه سایر صحنه‌ها به عنوان سرباز وطن جانفشانی می‌کنند.» ملی‌پوشان کشورمان پس از حرکت جالب توجه‌شان در جریان بازی هم از کویت برتر نشان دادند و توانستند تیم میزبان را با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ شکست دهند تا شانس زیادی برای کسب سهمیه مسابقات جهانی داشته باشند. به گفته رئیس فدراسیون هندبال ملی‌پوشان این پیروزی را به سپهبد شهید سردار سلیمانی تقدیم کردند تا سلام نظامی‌شان را با تقدیم این پیروزی به سرباز وطن کامل کنند: «با توجه به برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در فدراسیون، ملی‌پوشان این پیروزی را به روح سردار دل‌ها و همراهانش تقدیم کردند. امیدوارم روح سردار عزیز و همه همراهانش و شهدای هواپیما شاد شده باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار