کد خبر: 987476
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
رئیس مرکز ساخت داخل تجهیزات وزارت صمت از آغاز به کار سامانه توانیران از روز گذشته خبر داد، گفت: هم‌اکنون اطلاعات و توانمندی‌های پیمانکاری، کارخانه‌سازی، تولیدات کالا و خدمات مدیریتی و نرم‌افزاری در این سامانه بارگذاری شده است و از این پس قانون استفاده حداکثری از توان تولیدات داخلی در کشور اجرایی می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سید‌محمد مهدی هادوی در یک نشست خبری سامانه توانیران را تشریح کرد و گفت: در این سامانه به نشانی اینترنتی www. tavaniran. ir هم‌اکنون اطلاعات و توانمندی‌های پیمانکاری، کارخانه‌سازی، تولیدات کالا و خدمات مدیریتی و نرم‌افزاری بارگذاری شده است و سایر توانمندساز‌ها هم می‌توانند از امروز اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بخش‌های دولتی، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی مکلف هستند، خرید‌های خارجی خود را در این سامانه ثبت کنند. پس از ثبت اطلاعات خرید، ظرف مدت یک ماه باید اطلاعات طرح در سامانه بارگذاری شود و پس از آن، سه ماه به تولیدکنندگان داخلی زمان داده می‌شود تا با ثبت‌کننده سفارش مذاکره کنند و اگر مذاکرات در این زمان به نتیجه برسد، خرید خارجی متوقف می‌شود، اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، بر اساس ساز و کار‌های موجود، روال خرید خارجی طی خواهد شد. هادوی تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی مکلف به ثبت خرید کالا یا خدمات خود در این سامانه هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار