کد خبر: 987404
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
رئیس بنیاد مستضعفان خبرداد
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ساخت قطعه دو آزادراه تهران- شمال را با همکاری دولت و با سهمیه ۵۰ درصدی دولت و بنیاد آغاز خواهیم کرد.

پرویز فتاح که به همراه محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه از آزادراه تهران-شمال بازدید کرد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعه یک این آزادراه تا تابستان ۹۳ تنها ۱۷ درصد پیشرفت داشت، گفت: این قطعه به زودی و در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته ۵ هزار نفر در این کارگاه مشغول به کار بودند و ۱۷ پیمانکار ایرانی ساخت آن را برعهده داشتند، ضمن اینکه برآورد شده تا صرفه جویی بسیار بالایی در مصرف سوخت با استفاده از این مسیر به دست بیاید.

فتاح با بیان اینکه با ساخت این آزادراه مدل جدیدی از راهسازی ارائه دادیم، گفت: در حال حاضر ابنیه و زیرساخت‌ها تکمیل شده و تنها نورپردازی و خط کشی باقی مانده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد قطعه دو آزادراه تهران-شمال تا ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود، یادآور شد: نصف عبور و مرور خودرو به شمال کشور تا ۱۴۰۰ به قطعه دو منتقل شده و نیمی دیگر از جاده قدیم تردد خواهند کرد. همچنین پیمانکاران قطعه یک نیز به قطعه دو منتقل خواهند شد.

فتاح با تأکید بر اینکه قطعه یک آزادراه تهران-شمال بهمن ماه جاری افتتاح می‌شود، افزود: ۵۰ درصد سهم آزادراه با بنیاد مستضعفان بوده و بخشی از این سرمایه گذاری از محل عوارض و بخشی دیگر از محل منابع دولتی به بنیاد برمی گردد. به محض اینکه دولت سهم بنیاد را بدهد، آن را هزینه محرومیت زدایی خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه همین مدل در قطعه دو نیز پیاده سازی شده و ۵۰ درصد هزینه ساخت قطعه دو برعهده بنیاد خواهد بود، یادآور شد: دولت تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۰ درصد قطعه دو تأمین کرده و نیم دیگر را بنیاد تأمین خواهد کرد که از محل تأمین مصالح و اختصاص سیمان که تماماً ساخت کارخانه‌های بنیاد مستضعفان است و همچنین فروش املاک و تسویه مطالبات پیمانکاران به صورت نقدی یا تهاتر با ملک تهیه می‌کنیم.

به گفته فتاح، با بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران شمال، سالانه ۸۴ میلیون لیتر در مصرف سوخت، صرفه جویی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار