کد خبر: 987380
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه خواستار بهره‌گیری از برنامه‌ریزی مناسب جهت تشدید نظارت بر نحوه توزیع و کیفیت آرد و نان در شهرستان شد.

حمید شکری  در نشست کارگروه آرد و نان مراغه افزود: با توجه به اینکه نان تولیدی در نانوایی ها، جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانواده ها دارد، کیفیت بهداشتی نان های تولیدی توسط اکیپ های نظارتی شورای آرد و نان، صنعت و معدن و اتحادیه نانوایان بررسی و کنترل شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در زمینه آرد و نان در شهرستان وجود ندارد ادامه داد: با این وجود، برخی ناهماهنگی ها و مشکلات در چرخه توزیع آرد بین نانوایی ها وجود دارد که باید مرتفع شود.

شکری اضافه کرد: با رفع مشکلات توزیع و ساماندهی آن، از ایجاد زمینه برای تخلف در زمینه آرد و نان پیشگیری می شود که این امر مستلزم ایجاد سازو کار مدون است.

وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر تولید آرد در واحدهای صنعتی نیز، کارگروه ویژه ای برای کنترل بهداشتی در روند تولید آرد تشکیل می شود.

وی افزود: تشدید بازرسی های تخصصی و برخورد با هرگونه تخلف در چرخه توزیع آرد و نیز فروش های غیرمجاز و خارج از شبکه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود یک هزار و ۶۵۰ تن آرد دولتی و ۷۵۰ تن آرد نیمه دولتی به صورت ماهیانه در بین نانوایان این شهرستان توزیع می شود و مشکلی از بابت آرد برای تولید نان وجود ندارد.

رییس اداره صنعـت، معدن و تجارت مراغه نیز گفت: هم اکنون ۴۲۱ واحد نانوایی شهری و روستایی در این شهرستان فعال هستند.

محمدرضا حسن زاده افزود: در راستای کنترل تولید و عرضه آرد و نان، هم اکنون حدود ۶ هزار و ۵۱۳ کیسه آرد در کنار ۵۰۴ کیسه آرد کشف شده محموله کالای قاچاق به صورت ذخیره در این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۱۸ مورد پرونده تعزیراتی برای نانوایان یا توزیع کنندگان آرد در این شهرستان تشکیل و با متخلفان برخورد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر