کد خبر: 987333
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
پاسخ قاطع ایران به زیاده‌خواهی‌های AFC
به‌دنبال تأیید خبر محرومیت چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا از امتیاز میزبانی که با شیطنت لابی سعودی در کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصویب رسید، مسئولان بلند پایه ورزش کشور، فدراسیون فوتبال و مدیران چهار باشگاه با اتخاذ موضعی محکم از حق میزبانی ایران دفاع و afc را تهدید به کناره‌گیری کامل از لیگ قهرمانان آسیا کردند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اتخاذ همین سیاست محکم باعث شد تا صبح دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا در عقب‌نشینی ملموسی شرایط جدیدی را به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کند؛ شرایطی که البته چندان تفاوتی با قبل نداشت و سعی داشت به نوعی با بازی با کلمات ایران را وادار به پذیرش شرایطی کند که هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود نداشت.

داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران شرایط حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را تغییر داد. در این نامه به ایران اعلام شد که در گام نخست، تیم‌های استقلال و شهرخودرو، پلی‌آف اول خود را در زمین بی‌طرف برگزار کنند. در گام دوم نیز تیم‌های ایرانی که در مرحله گروهی حضور دارند، در سه بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم مهمان در زمین رقبای خود بازی کنند تا بر این اساس موضوع بازی در زمین ایران در این زمان نیز به‌نوعی حل شده باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین پیشنهاد داده که پس از این مراحل، در ماه‌های آینده مجدداً درباره میزبانی ایران تصمیم‌گیری خواهد شد. در این صورت اگر با میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا موافقت شد، سه بازی پایانی تیم‌های ایرانی در ایران برگزار می‌شود و تیم‌های ایرانی می‌توانند در سه دیدار متوالی از رقبای خود در خانه پذیرایی کنند. البته این شرایط شامل حال بازی‌های رو در رو با نمایندگان عربستان نمی‌شود. همچنین AFC از برگزاری بازی‌های پلی‌آف استقلال و شهرخودرو مقابل نمایندگان کویت و بحرین به میزبانی کشور قطر خبر داد.

طبق نامه AFC، فدراسیون فوتبال ایران تا پایان وقت اداری دیروز فرصت داشت که با پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کند، در غیر این صورت، تیم‌های ایرانی باید در زمین بی‌طرف میزبان حریفان خود باشند.

با ارائه این پیشنهاد بلافاصله مدیران و نمایندگان چهار باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهر خودرو با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را برگزار کردند و در پایان با تأکید بر تصمیم قبلی در حفظ عزت و اقتدار ایران پاسخ نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا را اینگونه دادند: با عنایت به نامه مورخ ۲۰ ژانویه دبیرکل کنفدراسیون خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، جلسه‌ای تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات به شرح ذیل اعلام تا به اطلاع کنفدراسیون برسد؛

۱-به اطلاع می‌رساند باشگاه‌های ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد اعلام می‌کنند به هیچ عنوان میزبانی خود را به هیچ وجه به خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی‌کنند.

۲-کلیه باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می‌کنند صرفاً در شرایطی در مسابقات حاضر می‌شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کند این باشگاه‌ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می‌کنند.

۳-در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاه‌های ایرانی صرفاً تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می‌پذیرند.

۴-مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه‌ای با رئیس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنند.

حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال در پایان این جلسه گفت‌: «با توجه به نامه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمی‌پذیریم که تیم‌های استقلال و شهر خودرو در اولین بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف به مصاف حریفان خود بروند. باشگاه‌ها این مسئله را نپذیرفتند و فقط در ایران بازی خواهیم کرد.»

مهدی علی‌نژاد، سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش هم با اشاره به اینکه از مواضع‌مان کوتاه نمی‌آییم، گفت: «درباره شرکت باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان تابع تصمیم باشگاه‌ها هستیم و از مواضع ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد.»

اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال هم با تأکید بر اینکه در زمین بی‌طرف بازی نمی‌کنیم گفت: «ما به هیچ عنوان در کشور بی‌طرف بازی نخواهیم کرد. امروز هم به این امضایی که چهار باشگاه انجام دادند پایبند هستیم و در هیچ کشوری به غیر از ایران بازی نخواهیم کرد و تن به این ذلت نخواهیم داد. کشور‌هایی که عضو هیئت رئیسه AFC هستند سفیر و کاردار در ایران دارند، می‌توانند گزارش بدهند که در ایران چه اتفاقی می‌افتد و چطور زندگی می‌کنند. ما اگر به این کار تن بدهیم عملاً حرف آن‌ها را تأیید کردیم. اگر باشگاه الکویت به ایران بیاید و بازی در ایران انجام شود بازی خواهیم کرد و در غیر این‌صورت خارج از ایران بازی نخواهیم کرد.»

فرهاد حمیداوی، مدیر عامل باشگاه شهر خودرو پیش از اعلام نظر نهایی باشگاه‌ها با اشاره به اینکه به هیچ عنوان از حق میزبانی خود کوتاه نمی‌آییم، گفت‌: «عزت و شرف ایران برای من از همه چیز مهم‌تر است و اگر قرار باشد ما در دیدار پلی‌آف در کشور خودمان میزبان نباشیم، پیشنهاد AFC را نمی‌پذیرم، زیرا قطر با زمین حریف فرقی برای ما ندارد و من می‌خواهم هواداران تیمم به راحتی به ورزشگاه بیایند و از تیم حمایت کنند.»

محمدحسن انصاریفرد، مدیر عامل پرسپولیس هم گفت‌: «ما طبق مسائلی که AFC گفته بازی نمی‌کنیم و هر چهار باشگاه هم این موضوع را اعلام کردند. تضمینی وجود ندارد که ما در بازی‌های برگشت میزبان باشیم و زیر بار این موضوع نمی‌رویم. این ظلمی است که AFC به ما می‌کند، اگر درخواست AFC را بپذیریم به غرور ما خدشه وارد می‌شود. مطمئناً هواداران و ملت هم این را نمی‌پذیرند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار