کد خبر: 987162
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
در این مقاله میکوشیم تا مهمترین انواع حساب های موجود در بازار فارکس و چگونگی برخورداری از آن ها و ویژگی های هر یک را جداگانه بیان کنیم.

انواع حساب ها در بازار فارکس

حساب هایی که توسط بروکر های مختلف در بازار معاملات فارکس و تجارت بورس ایران به معامله گران مختلف ارائه می گردد انواع مختلفی داشته که ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی هر یک از آنها و تفاوت میان این حساب‌ها بپردازیم و در صورتی که شما می خواهید اطلاعات مناسب در این زمینه کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه بوده و مطالبی که در این مقاله ارائه می شوند را با دقت و تا انتها مطالعه بفرمایید:

حساب No Dealing Desk و یا بدون میز اطلاعاتی

یکی از انواع حساب های فارکس که در اختیار معامله گران توسط بروکرها قرار می‌گیرد حساب بدون میز معاملاتی می باشد که در این نوع حساب مشتری این امکان را خواهد داشت تا بدون در نظر گرفتن دستورات موجود در روز معاملاتی که توسط بروکر ارائه می‌گردد به بانک مرکزی دسترسی داشته باشد.

با داشتن یک حساب بدون میز معاملاتی معامله گر این امکان را خواهد داشت تا بدون هیچ گونه ای کویتی در هنگام انجام سفارشات به انجام معاملات مشغول شده و همچنین تاخیر در اجرای سفارشات به وجود نیاید. بروکرهای مختلف برای استفاده از این حساب ها کمیسیون در نظر گرفته و این نوع حساب را در اختیار افراد معامله‌گر قرار می دهند.

حساب های مختلف موجود در بازار

حساب مارکت میکر

در صورتی که یک فرد معامله گر که در بازار معاملات فارکس و یا بازار بورس انجام فعالیت میکند از این نوع حساب استفاده نماید هر دو قیمت تقاضا و عرضه توسط خود کارگزار و بروکر تنظیم و ارائه می گردد و در لیست جفت ارزها برای کاربر به نمایش در می آید. در چنین وضعیتی در زمانی که فرد معامله قصد فروش داشته باشد و کارگزار مورد نظر ارز مورد نظر را از معامله گر خریداری نموده و در زمانی که معامله گر و یا تریدر قصد خرید داشته باشد کارگزار ارز مورد نظر را به معامله گر می فروشد. در واقع می توان این طور عنوان کرد که در صورت داشتن یک حساب مارکت میکر یک طرف معامله فرد معامله‌گر بود و طرف دیگر معامله کارگزار و یا بروکر می‌باشد. در چنین حساب‌هایی افراد معامله گر به هیچ وجه توانایی مدیریت قیمت‌های واقعی و لحظه ای در بازار را نداشته و در چنین شرایطی کارگزاران و از طریق اسپرد ثابت کسب درآمد می نماید.

حساب وصل مستقیم و یا Straight Through Processing

یکی دیگر از انواع حسابهای موجود در بازار معاملات فارکس حساب بسته مستقیم می باشد که سفارش ها به صورت مستقیم از مشتری دریافت شده و تامین کننده نقدینگی بازار و یا بانک مرکزی و یا سایر بروکرها تقدیم می گردد.

در برخی از موارد بروکر تنها یک تامین کننده منابع مالی داشته و در بعضی موارد نیز منابع مالی یک بروکر چند منبع می باشد. در صورتی که تعداد منابع تامین کننده بیشتر و نقدینگی بالاتر باشد پرشدن سفارش مشتری بسیار مناسب تر و فرایند ایده آل تری خواهد داشت.

حساب های مختلف موجود در بازار

حساب شبکه ارتباط الکترونیکی

در صورتی که کاربر در حال فعالیت در بازار معامله فارکس از این نوع حساب استفاده کند قیمت از چندین منبع مختلف مانند مارکت میکرو ها و سایر معامله گران و دارایی ها و همچنین بانک‌ها اخذ شده و بر مبنای این قیمت بهترین قیمت تقاضا و عرضه به کاربر نمایش داده خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار