کد خبر: 987158
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
اگر اروپا به هر دلیلی رفتاری غیرعادلانه در استفاده از ماده ۳۷ توافقنامه هسته‌ای داشته باشد، آنگاه جمهوری اسلامی تصمیم جدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت
سرويس سياسی‌جوان آنلاين: رئیس مجلس با بیان اینکه بیش از یک سال و اندی از رفتار خصمانه امریکا از مسئله هسته‌ای می‌گذرد و اروپا صرفاً بیانیه سیاسی داده است، گفت: اروپا به هر دلیلی رفتاری غیرعادلانه در استفاده از ماده ۳۷ توافقنامه هسته‌ای داشته باشد، ما تصمیم جدی در همکاری با آژانس اتخاذ می‌کنیم.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی روز گذشته مجلس گفت: پس از حوادث پرهیجان و پرماجرای دو هفته اخیر کشور و از یک طرف حضور باشکوه و عزتمندانه ملت عزیز ایران در مراسم تشییع سردار سلحشور اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و همچنین حضور عظیم مردم تهران در نماز جمعه اخیر، می‌طلبید که رهبری معظم تحلیل جامعی را از وقایع پرفراز و نشیب برای ملت ارائه کنند و همگان روز جمعه از بیانات عمیق و ارزشمند ایشان بهره‌مند شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دست خدا را می‌توان در این مسئله مشاهده کرد که با وجود تلخی بعضی از این وقایع، آگاهی بالای ملت چگونه این ستم امریکایی‌ها را به اراده قدرتمند ملی و انقلابی بدل کرد، باید قدر این همت بلند ملت و رهبری خردمندانه کشور را دانست. لاریجانی با اشاره به نظرات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مورد بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خاطرنشان کرد: از زحمات دست‌اندرکاران در انتخابات اعم از اجرایی و نظارت تشکر می‌کنم که در امر خطیر انتخابات وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند.

علت ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی و ادوار مجلس اقتصادی نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ردصلاحیت بعضی از نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار از جانب سخنگوی محترم شورای نگهبان مطلبی در رسانه‌ها منعکس شد که عمدتاً مربوط به سوءاستفاده‌های اقتصادی بوده است. این مطلب درست نیست، چراکه در نامه‌هایی که هیئت نظارت به نمایندگان داده است، بند‌هایی اشاره شده که مربوط به این امر نیست، البته برخی این‌گونه بوده، چرا باید مطلب درست منعکس نشود که بیگانگان از آن سوءاستفاده و نظام را متهم به فساد کنند.

وی افزود: بنده از اعضای فق‌های محترم شورای نگهبان و حقوقدانان ارزشمند درخواست می‌کنم در این بخش که کار داوری بر عهده آنان است، با دقت لازم به این امر توجه کنند که حقوق افراد نادیده گرفته نشود. لاریجانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نظارت مراجع چهارگانه می‌تواند ملاک باشد چراکه گزارش‌های غیر این مسیر می‌تواند از جانب افراد با اغراض خاص ارائه شود و تشخیص صحت آن نیازمند زمان است که در این مقطع کوتاه ممکن نیست، ولی می‌تواند فضای قضاوت را مشوه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تردیدی نیست که اگر فسادی در پرونده هر کس باشد که محکمه‌ای نظر داده باشد، همگان تابع آن خواهند بود، اما اگر صرف گزارش است، مرجعی باید باشدکه اتقان آن را بررسی کند، چراکه گزارش اولیه خام نباشد و با آبروی افراد بازی نشود.
وی افزود: از طرفی اگر سیستم‌های اطلاعاتی درباره نمایندگان مجلس مطالبی داشتند، اولی آن بود که در طول این چهار سال اطلاعات را در میان می‌گذاشتند تا اصلاح شود نه اینکه نزدیک انتخابات آن را یکجا مطرح کنند، البته وزارت اطلاعات در چند مورد که شاید در حد انگشتان دست هم نباشد، مطالبی را در مورد برخی به اینجانب دادند و بنده هم به افراد متذکر شدم و آنان نیز پیگیری موضوع را از طریق وزارت اطلاعات انجام دادند تا صحت مسائل روشن شود اما به هیچ وجه در این حد و اندازه نبود که حداقل به بنده منتقل نکردند.

بزرگنمایی اشکالات اقتصادی خسارت حیثیتی به افراد می‌زند
لاریجانی خاطرنشان کرد: بزرگنمایی اشکالات اقتصادی هم خسارت حیثیتی به افراد می‌زند و هم به کشور لطمه وارد می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اظهارات هیئت مرکزی نظارت آمده است که مبنا بر عقاید سیاسی نبوده که مبنای درستی برای انتخابات صحیح است، اما استناد به بخش‌هایی از ماده ۲۹ که به نوعی موضوع التزام عملی به نظام است، باید دقت شود.

وی افزود: بنده که با برخی آقایان چهار سال و با برخی هشت سال و برخی ۱۲ سال است همکاری روزانه داشته‌ام، عدم التزام عملی به نظام را در اکثریت قریب به اتفاق همکاران تأیید نمی‌کنم. بار‌ها و بار‌ها دیده‌ام که با دقت تام از حریم نظام دفاع کرده‌اند، از جمله در مصوبه اخیر مجلس در مقابل ستم امریکا در طرح سه فوریتی که به اتفاق آرا تصویب شد و در موارد دیگر هم بنده شاهد دفاع از هویت ملی و انقلابی و حقوق ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده‌ام، البته ممکن است در اظهارات خطایی صورت گرفته باشد. این مطالب را در کنار موارد بسیار زیاد اظهارات و اقدامات درست و همراه با مسئولیت ملی باید قرار داد و ارزیابی کرد و برای چنین ارزیابی‌ای نیاز به داشتن اطلاعات دقیق‌تر از عملکرد نمایندگان محترم است. در این زمینه هر گونه همکاری از سوی مدیریت مجلس طلب کنند ارائه خواهد شد تا پرونده‌های همکاران محترم به نحو دقیق‌تری بررسی شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در نظریه هیئت محترم نظارت در موارد زیادی عدم احراز ذکر شده است که در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست و دیدید که رئیس‌جمهور نااهل امریکا چه سوءاستفاده‌ای از این امر کرد، گرچه تعداد زیاد کاندیدا‌ها و زمان کوتاه بررسی مشکلاتی برای هیئت مرکزی نظارت فراهم کرده است که امیدواریم در بررسی شورای محترم نگهبان که هنوز زمان برای اظهارنظر دارند، حتی‌المقدور مرتفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر چه در این زمینه تلاش شود و عدم احراز کاهش یابد، به حضور بیشتر مردم در انتخابات کمک می‌کند که مخصوصاً در مقطع فعلی انقلاب ضرورت دارد. وی با اشاره به اقدامات جدید سه کشور اروپایی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران، افزود: تأسف‌آور این است که یکی از وزرای کشور‌های اروپایی با صراحت اعلام کرده است که امریکا تهدید می‌کند که اگر از ماشه استفاده نکنیم، تعرفه واردات اتومبیل به امریکا را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد، لذا ما در این مسیر قرار گرفته‌ایم.
لاریجانی خاطرنشان کرد: پس مشکل در رفتار ایران نیست که بار‌ها خودتان خروج امریکا را از برجام سرزنش کردید، مشکل در تهدید امریکاست که کشور‌های قدرتمند اقتصادی اروپا را به رفتار حقارت‌آمیز و غیرعاقلانه وادار کرده است.

رفتار غیرعادلانه اروپا ادامه یابد در همکاری با آژانس بازنگری می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران اهل تهدید نیست، بیش از یک سال و اندی از رفتار خصمانه امریکا از مسئله هسته‌ای می‌گذرد و اروپا صرفاً بیانیه سیاسی داده است و مدت‌ها جمهوری اسلامی ایران مدارا کرد، اما با صراحت اعلام می‌کنیم اگر اروپا به هر دلیلی رفتاری غیرعادلانه در استفاده از ماده ۳۷ توافقنامه هسته‌ای داشته باشد، آنگاه جمهوری اسلامی تصمیم جدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت و طرح آن در مجلس آماده است. ما شروع‌کننده این امر نخواهیم بود، اما متناسب با اقدام شما اقدام خواهیم کرد. بهتر است عادلانه رفتار کنید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
کدام مجلس؟ مجلسی که 90 نفرش رد صلاحیت شده؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار