کد خبر: 987152
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: بیش از ۹۴ درصد صادرات کشور در اختیار ۱۰۰ شرکت برتر است که ارزش افزوده‌ای به میزان ۱۱درصد تولید ناخالص داخلی را ایجاد می‌کنند.
به گزارش صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و دومین همایش شرکت‌های برتر ایران گفت: بیش از ۹۴ درصد صادرات کشور در اختیار ۱۰۰ شرکت برتر است که ارزش افزوده‌ای به میزان ۱۱درصد تولید ناخالص داخلی را ایجاد می‌کنند. ابوالفضل کیانی بختیاری افزود: ۶/۹۴ درصد صادرات کشور مرهون تلاش ۱۰۰ شرکت برتر است که در این همایش، انتخاب شده‌اند و میزان فروش ۱۰۰ شرکت نخست کشور، ۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تأکید کرد: رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور با هدف تولید و شفاف‌سازی اطلاعات و مشخص کردن میزان اثرگذاری بنگاه‌ها در اقتصاد انجام می‌شود که ۳۳ شاخص از جمله میزان فروش شرکت‌ها برای این رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است. کیانی بختیاری گفت: از بین ۱۰ شرکت برتر کشور، چهار شرکت در حوزه فرآورده‌های نفتی و دو شرکت در حوزه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بوده و سهم پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری مالی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی هر کدام یک جایگاه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار