کد خبر: 987109
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
دستگیری گداهای خارجی در شهر بدون گدا
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با بیان اینکه حدود ۲۰ فرد رسوبی در تبریز وجود دارد که تحت کنترل هستند تا مبادا آسیبی به جامعه وارد شود، گفت: ۱۲۱۱ متکدی در شهر بدون گدا دستگیر شدند.

محمدصادق نائبی  به مشاهده برخی از تکدی‌گران در شهر بدون گدای تبریز اظهار کرد: جلوگیری از تکدی‌گری جزو اهداف اولیه این تشکیلات است به‌طوریکه در سال گذشته، ۲۰۰ اتباع بیگانه با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری شد که اغلب آنها پاکستانی بوده و به زبان فارسی صحبت می‌کردند.

اگر زودتر وارد عمل نمی‌شدیم، شهر پر از گداهای اتباع خارجی بود

به گفته مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز اگر این موسسه زودتر وارد عمل نمی‌شد الان همه شهر پُر از اتباع بیگانه بود.

وی افزود: اتباع خارجی خانه‌ای در سیلاب قوشخانه اجاره کرده بودند و خود را اهل مشهد معرفی کرده و در مراسم اهالی آن منطقه هم شرکت می‌کردند به‌طوریکه وقتی آن خانه را پیدا کردیم با بوی نامطبوع و بهداشت ضعیف و وضعیت نامطلوب روبرو شدیم.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تصریح کرد: اگر زودتر وارد عمل نشده بودیم، احتمال اینکه وصلت‌هایی در تبریز انجام می‌گرفت وجود داشت که این اقدام نیز منجر می‌شد تا آنها به هیچ‌وجه این شهر را ترک نکنند.

محمدصادق نائبی با اشاره به اینکه الان تعداد کمی از تکدی‌گران در تبریز به چشم می‌خورد، یادآور شد: تجهیزاتی از قبیل یک خودروی ون و سه خودروی نامحسوس همراه با 6 نیروی فعال نیروی انتظامی در این راستا به ما کمک می‌کند.

وی توضیح داد: در صورت مشاهده تکدی‌گری می‌توان با  شماره‌های تعیین شده (۳۲۳۳۰۸۰۸ ، ۳۲۳۴۳۴۳۴ ، ۰۹۱۴۲۰۸۸۴۸۴) تماس گرفته و به ما اطلاع دهید تا بلافاصله آنها را ساماندهی کنیم به‌طوریکه اغلب آنها یا از طریق افرادی اجیر شده‌اند و یا از شهرستان‌های دیگر به تبریز برای گدایی آمدند که بعد از تشکیل پرونده، بلیط برگشت آنها به شهرشان تهیه می‌شود همچنین افرادی که از خود تبریز هستند نیز در صورت تائید نیازمندی، تحت پوشش قرار می‌گیرند و افراد معتاد نیز به مرکز نگهداری ماده ۱۶ انتقال می‌یابند.

نائبی افزود: در صورت تماس، همه ماموران ما در عرض نیم ساعت به محل اعلام شده مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه گدایی یک پدیده اجتماعی است و نمی‌توان به کل ریشه‌کن کرد، ادامه داد: ما به‌دنبال حل مشکل به‌صورت منطقی و علمی هستیم، چراکه معتقدیم با بگیر و ببند هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

دستگیری ۱۲۱۱ تکدی‌ در شهر بدون گدا/ برخی تکدی‌گران رو به دستفروشی آورده‌اند

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در تشریح آمار ساماندهی تکدی‌گران در سال‌های ۹۶ و ۹۷، اعلام کرد: در سال ۹۶ تعداد یک‌هزار و ۸۱۴ مورد و در سال ۹۷ تعداد یک‌هزار و ۲۱۱ مورد تکدی‌گر جمع‌آوری شد به‌طوریکه در حال حاضر عده‌ای از تکدی‌گران رو به دستفروشی آورده‌اند و از آمار تکدی‌گران خارج شده‌ است.

وجود ۲۰ فرد رسوبی در تبریز

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۲۰ فرد رسوبی در تبریز وجود دارد که البته از هر لحاظ تحت کنترل هستند تا آسیبی به جامعه وارد نکنند زیرا افراد رسوبی به افرادی تعلق می‌گیرد که اعتیاد، بیماری ویروسی، بی‌‌خانمان، بدون خانواده هستند.

نائبی افزود: این میزان افراد رسوبی برای کلان‌شهر تبریز عدد قابل توجهی نیست ولی حتی یک مورد نیز در شأن تبریز نمی‌باشد، از این‌رو باید با اقدامات پیشگیرانه ریشه‌ای جلوی چنین آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر