کد خبر: 987088
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
وحید صابری
سرویس ورزشی جوان آنلاین - یادداشت - وحید صابری : سه تیم که قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان که معلوم نیست برای تفریح و خرید و دیدن آثار باستانی به ایران می‌آیند و یا برای چیز دیگر، اما آنچه مهم است اینکه جام تختی سال هاست دیگر به اندازه شان و حد واندازه اش جام تختی برگزار نمی‌شود و معلوم نیست چه پرونده‌ای پشت قضایا است که آقایان مسئول در فدراسیون همچنان ترجیح می‌دهند مساببقات برگزار شود.
 
کشتی گیران توریست به شیراز می‌روند؟
چند هفته پیش بود که مسابقات تختی کشتی آزاد در کرمانشاه به بدترین شکل ممکن برگزار شد. بی کیفیت و کسل کننده که جز هزینه میلیاردی هیچ چیز عاید فدراسیون نشد.
ماه قبل مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی در بجنور با کمترین تیم‌های خارجی بازهم با هزینه‌های چند میلیاردی برگزار شد. مسابقات به قدری ضعیف و در سطح پائین برگزار شد که حتی صدای سرمربیان هر دو تیم ملی را درآورد که برای چی اصلا این مسابقات برگزار شد؟

به اذعان همه پیشکسوتان سطح این مسابقات آنقدر پائین بود که که گفته شد مسابقات لیگ کشتی بهتر از آن بوده است. ضمن اینکه در همان مسابقات بود ما دو کشتی گیرالمپیکی مان که می‌توانستند مدال آور باشند را به دلیل مصدومیت زیر تیغ جراحان فرستادیم و حالا حضورشان درالمپیک هم زیر سئوال است.

بی شک تمام این‌ها، جز بی برنامگی فدراسیون کشتی و دوستان اطراف کشتی نیست. کسانی که به اسم حمایت از کشتی دور هم جمع شده اند و فقط دنبال سور وسات برگزاری تورنمنت‌های اینچنینی و حیف و میل کردن پول بیت المال هستند. پول بیت المالی که هر چند خود فدراسیون تقبل نکرده و بانک‌های بی درو پیکر خرج ورزش می‌کند، اما‌ای کاش چند درصد از همین پول‌های بیت المال را نه از روی حسن انسان دوستانه و ثواب بلکه برای تبلیغات خرج مردم سیل زده سیستان وبلوچستان و امثالهم می‌کردند.
یک سئوال، واقعا برگزاری این چنین تورنمنت‌هایی که اصلا در خور شان کشتی ما نیست آن هم با دو سه تیم نچندان مطرح، برای چیست؟
به قول سرپرست رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی ۲ میلیارد تومان هزینه برگزاری مسابقات جام تختی در شیراز است هزینه‌هایی از قبیل ترانسفر داخلی تیم‌های خارجی و اسکان آن‌ها خرج و خوراک و هتل. آیا نمی‌شد این پول صرف کشتی و زیر ساخت این رشته ورزشی در همان شیراز شود.

نکته جالب‌تر اینکه محمد موسایی در حالی گفته که بدنبال دعوت زورکی از تیم‌های خارجی برای مسابقات شیراز هستیم که هنوز تعداد تیم‌های خارجی شرکت کننده در این مسابقات قطعی نشده و در حال رایزنی هستیم تا شاهد حضور ۵ یا ۶ تیم خارجی در ایران باشیم.
تیم‌های قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان هم هر چند موافقت خودشان را اعلام کرده اند، اما احتمال دارد در مسابقات حضور نداشته باشند. مسابقاتی که کمتر از ۷۲ ساعت دیگر وزن کشی آن شروع می‌شود و هنوز تعداد تیم هایش مشخص نیست.

... و یک صحبت خیلی کوتاه با رئیس فدراسیون کشتی؟
آقای دبیرشما که خود خاک خورده این تشک کشتی هستید و هر روز خبر از بدهی چند ده میلیاردی فدراسیون کشتی را رسانه‌ای می‌کنید درباره برگزاری چنین مسابقاتی کمی تامل کنید. به بیان بسیار ساده و شیوا می‌گویم که به اذعان همه کارشناسان و مربیان تیم ملی، برگزاری چنین مسابقاتی با این درجه کیفی به صلاح نیست.‌
می‌دانیم سرتان خیلی شلوغ است، اما واقعا ازاین پس کمی تامل بیشتری داشته باشید و ترتیبی اتخاد فرمائید تا با برگزاری این چنین مسابقات که پول بیت المال و ... ارتزاق می‌شود و آبروی چندین ساله کشتی مملکت را زیر سئوال می‌برد موافقت نکنید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار