کد خبر: 987079
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره فجر متعلق به خود هنرمندان است، گفت: شرایط باید به نحوی فراهم شود که هنرمندان دیدگاه خود را در آثارشان مطرح کنند.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: مهدی شیخ در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت با تأکید بر مشارکت حداکثری هنرمندان در جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: جشنواره فجر ریشه در تاریخ انقلاب داشته و هنرمندان همواره در این جشنواره که متعلق به خود آنان است، عقاید و نظرات و انتقادات خود را در قالب آثار خود بیان کرده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره های فجر حلقه وصل انقلاب و هنرمندان است، افزود: جشنواره فجر یک امر بالنده و پویا برای هنر کشور است و حضور حداکثری هنرمندان در این جشنواره به بالندگی روز افزون هنر کشور کمک می‌کند.

شیخ با تأکید بر اینکه سیاست مدیران حوزه فرهنگی باید جذب حداکثری هنرمندان باشد، گفت: هنرمندانی که همواره همراه مردم و سیاست‌های نظام بوده‌اند، ممکن است تألماتی روحی و عاطفی داشته باشند که باید به آن‌ها توجه کرد و زمینه حضور حداکثری را برای شرکت در جشن بزرگ انقلاب اسلامی فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی همه باید به حوزه فرهنگ و هنر کشور کمک کنند و عدم حضور هنرمندان در جشنواره تخصصی فجر موجب تضعیف حوزه هنر و باز شدن عرصه برای کسانی که هنرمند نیستند، می‌شود.

شیخ با بیان اینکه این جشنواره باید به لحاظ تولید آثار فاخر تقویت شود، تصریح کرد: چنانچه مخالفت، انتقاد یا تألم و رنجشی وجود دارد باید در قالب آثار، این نظرات و دیدگاه‌ها مطرح شود. اهالی فرهنگ و هنر با زبان هنر همواره حرفی برای گفتن دارند و هرگز نباید خود را از تریبون جشنواره فجر محروم کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم حضور در جشنواره فقط منجر به تضعیف حوزه فرهنگ و هنر می‌شود، یادآور شد: به جای تحریم و انصراف از جشنواره باید با بیان دیدگاه و آثار خود، جامعه را آگاه و بیدار کرد تا در این میان مردم با دریافت نظرات و دیدگاه‌های مختلف قضاوت داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار