کد خبر: 987009
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
روزنامه اعتماد در یادداشتی منفعلانه رفتار تروئیکای اروپایی در قبال جمهوری اسلامی ایران را واکنشی به اقدامات ایران درباره کاهش تعهدات هسته‌ای عنوان کرد!

در این یادداشت که با عنوان «اروپا زیر فشار» نوشته شده، ادعا شده است: «رویکرد اروپا نسبت به گذشته تا حدودی متفاوت شده است، البته این موضوع قابل پیش‌بینی بود. علت آن هم این بود که از اردیبهشت ماه ایران هر ۶۰ روز یک گام را در راستای کاهش تعهدات برجامی خود برمی‌داشت و گام پنجم ایران قدم بزرگی بود که کلیه محدودیت‌های ایران تحت برجام را از میان برداشت و طبیعتاً باید اروپایی‌ها یک عکس‌العمل نسبت به این موضوع انجام می‌دادند».

ادعای اعتماد در حالی است که اساس ضرب الاجل ایران، در واقع پاسخ به بی عملی اروپا در برجام بود و اساساً کاهش تعهدات هسته‌ای ایران، واکنشی به بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات برجامی بوده است. به عبارت دیگر این رفتار اروپایی‌ها بوده که به رغم تعهدات مندرج در برجام هیچ‌گاه تغییر نکرده و بی عملی و عهدشکنی، جزء لاینفک رفتار آن‌ها در قبال برجام بوده است و اکنون با طرح ادعای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، به دنبال باجگیری از ایران هستند.

نویسنده اعتماد، البته همسو با اروپایی‌ها، مدعی شده است که هدف تروئیکای اروپایی، ترمیم وضعیت فعلی است و اکنون دو راه پیش روی ماست، یا باید به ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و اعمال تحریم‌های جدید! تن دهیم و یا پیشنهاد فرانسه (مذاکرات موشکی و منطقه‌ای) را قبول کنیم! و این دقیقاً همان نکته دیکته شده غربی هاست که همواره گشایش برجام‌های منطقه‌ای و موشکی را مورد مطالبه قرار داده‌اند. آن‌هم در شرایطی که برجام هسته‌ای به عنوان یک تجربه عینی و شکست خورده پیش روی ماست و آن‌ها با تحمیل شرایط خود به ایران نه تنها یک گام در راستای تعهدات خود برنداشتند بلکه دامنه تحریم‌ها را گسترده‌تر کردند و مطالبات بیشتری را مطرح می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار