کد خبر: 986988
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند روند افزایشی قیمت طلا در معاملات هفته جاری ادامه پیدا کند.
به گزارش ایسنا، طلا دو هفته پیش تحت‌تأثیر تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه به بالاترین حد در هفت سال اخیر صعود کرده بود و هشتم ژانویه تا مرز هزار و ۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت پیش رفته بود، اما قیمت‌ها متعاقباً با کاهش تنش‌ها روند صعودی خود را معکوس کرده و به هزار و ۵۳۶ دلار سقوط کرده بودند.
عامل دیگری که باعث شد رشد قیمت طلا در هفته گذشته محدود شود، امضای سند فاز اول توافق تجاری امریکا و چین میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین در روز چهارشنبه بود که در کاخ سفید انجام شد و موقتاً به مناقشه ۱۸ ماهه میان دو کشور که بازار‌های جهانی را متلاطم کرده بود، پایان داد. طلا که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود، سال میلادی گذشته تحت‌تأثیر مناقشه تجاری امریکا و چین ۱۸درصد رشد قیمت داشت. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که ۱۰نفر معادل ۷۷ درصد افزایش قیمت را پیش‌بینی کردند، اما هیچ کس به کاهش قیمت طلا رأی نداد و سه نفر معادل ۲۳درصد نظری نداشتند. در این بین، ۸۲۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که ۴۷۵ نفر معادل ۵۸ درصد افزایش و ۲۰۸ نفر معادل ۲۵ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند در حالی که ۱۳۷ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز پیش‌بینی کرد طلا ثابت یا رو به افزایش خواهد بود به خصوص که بالای میانگین قیمت ۱۰ روزه که در نزدیک هزار و ۵۵۸ دلار قرار دارد، بسته شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار