کد خبر: 986853
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
پس از ادعای اولیه مقامات امریکایی مبنی بر فقدان کشته و زخمی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، ارتش این کشور به صورت قطره چکانی آماری ارائه داده است که طی آن ۱۱ نفر نظامی زخمی شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  مادر یکی از سربازان امریکایی هم گفته که پس از حمله ایران، خبری از فرزندش ندارد و معلوم نیست چه بر سر او آمده است. همچنین مقامات واشنگتن تلاش می‌کنند برای کاستن از بار فشار‌های داخلی، کشته‌های عین‌الاسد را به جای قربانیان افغانستان و آلمان جا بزنند.

در شرایطی که مقامات امریکا تلاش می‌کردند حقایق موبوط به حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق را وارونه جلوه دهند، اما پس از درز اخبار تلفات جدی به این پایگاه، مجبور شده‌اند بخشی از واقعیت را بازگو کنند. هرچند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و دیگر مقامات این کشور به صراحت مدعی بودند که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، هیچ نظامی امریکایی آسیب ندیده است، اما اطلاعاتی که از سوی فرماندهی مرکزی ارتش این کشور منتشر شده، حاکی است تعدادی از نظامیان امریکا در این حمله موشکی زخمی شده‌اند. به گزارش پایگاه دفنس وان، بیل اوربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا شامگاه پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید زخمی شدن ۱۱ نظامی کشورش در جریان حمله موشکی ایران به عین الاسد گفت: «با آنکه در حمله هشتم ژانویه ایران به پایگاه عین الاسد هیچ‌یک از نیرو‌های ارتش امریکا کشته نشدند، اما تعدادی از آن‌ها به دلیل آسیب‌های مغزی ناشی از اضطراب و هیجان ناشی از انفجار‌ها تحت درمان قرار گرفته و همچنان در حال طی کردن مراحل درمان هستند». سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا همچنین تأکید کرد: «چند روز پس از این حمله تعدادی از نیرو‌های ارتش بنا به احتیاط برای طی مراحل درمان از پایگاه هوایی عین‌الاسد به یک مرکز پزشکی در شهر لنداشتول واقع در کشور آلمان اعزام و بخش دیگری از نیرو‌ها نیز برای همین منظور به پایگاه عریفجان در پایتخت کویت منتقل شدند». وی اضافه کرد: «نظامیان ما بعد از انجام معاینات، هر زمان که برای انجام وظیفه‌شان در سلامت قرار داشته باشند به عراق بازخواهند گشت. سلامت و بهزیستی پرسنل، در صدر اولویت‌های ما قرار دارد». یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا هم گفته است که با گذشت یک هفته از آن حمله، هنوز برخی از نظامیان امریکا علائم ابتلا به ضربه مغزی را نشان می‌دهند. وی در این زمینه گفته است: «ما تازه متوجه این مسئله شدیم!» وی گفت که امکان دارد به زودی اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر شود.

رسانه‌های عراقی از همان ابتدای حمله موشکی ایران، گزارش داده بودند ده‌ها نظامی امریکایی زخمی شده و برای مداوا به کشور اردن و کویت فرستاده شده‌اند، اما مقامات واشنگتن چنین اخباری را تکذیب کردند و مدعی شدند که هیچ سرباز امریکایی در این حمله آسیب ندیده است. پیش‌تر رسانه‌های امریکایی پس از بازدید از پایگاه عین‌الاسد گفته بودند که خسارات سنگینی به این پایگاه وارد شده است. شبکه سی‌ان‌ان با هولناک توصیف کردن حمله موشکی ایران، گزارش داده بود که بعید است کسی در این حمله کشته نشده باشد. آنگونه که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، خرابی‌های زیادی ناشی از حمله موشکی ایران در عین‌الاسد به وجود آمده است و سربازان امریکایی به مدت دو روز مشغول پاکسازی این پایگاه بوده‌اند.

بی‌خبری والدین سربازان
اصرار مقامات امریکا به کشته نشدن نظامیان این کشور، درحالی است که مادر یکی از سربازان امریکایی مستقر در عین‌الاسد، نظر متفاوتی دارد. مادر یکی از نظامیان امریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد پنج شنبه شب در سخنانی گفت: «از یک هفته پیش از وضع پسرم بی‌اطلاع هستم و مراجعات مکررم به مسئولان پنتاگون بی‌نتیجه بوده است». به گزارش شبکه سی‌اس‌پَن، وی گفت: «من از مسئولان جویای وضعیت عین‌الاسد و پسرم شدم، ولی کسی جوابگوی من نیست. رسانه‌های امریکا مدام می‌گویند که در این حمله موشکی به کسی آسیبی نرسیده است، ولی تنها فرزندم از یک هفته پیش دیگر به تماس‌های تلفنی من پاسخ نمی‌دهد. نمی‌دانم که آیا زنده است یا مرده است». این مادر امریکایی که با بغض صحبت می‌کرد، افزود: «دونالد ترامپ! خدا تو را لعنت کند». بسیاری از خانواده‌های سربازان امریکایی مستقر در عراق و افغانستان در دو دهه گذشته، اعتراضاتی را علیه جنگ‌افروزی در خاورمیانه به راه انداخته و خواهان بازگشت فرزندان‌شان شده‌اند.

کشته‌های عین‌الاسد بین تلفات خارجی
دولت ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر میزان تلفات در پایگاه عین‌الاسد، به روش‌های دیگری روی آورده است تا از بار فشار‌های افکار عمومی علیه خود بکاهد. تلویزیون الاتجاه عراق روز جمعه در این باره گزارش داد: «رسوایی‌های دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد و از جمله آن‌ها مسئله مربوط به پنهان کردن شمار کشته‌های نظامیان امریکایی در پایگاه عین‌الاسد است». بر این اساس، رئیس‌جمهور امریکا کشته‌های امریکایی پایگاه عین‌الاسد را بین تلفات دیگر پایگاه‌های ارتش امریکا در خارج از این کشور جا زده تا شدت بحران و فشاری که خود را در آن گرفتار کرده است بیشتر نشود. در روز‌های گذشته، کشته شدن نظامیان امریکا در افغانستان و آلمان در خبرگزاری‌ها اعلام شده بود. با توجه به اینکه موج اعتراضات ضد جنگی اخیراً در سراسر امریکا شدت گرفته است، کاخ سفید از اعلام آمار واقعی تلفات حمله موشکی ایران واهمه دارد، چرا که این مسئله در آستانه انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند به ضرر دونالد ترامپ تمام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار