کد خبر: 986703
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
در ادامه روند بازگرداندن تروریست‌های داعشی به کشور‌های متبوعشان، روز گذشته ترکیه سه تروریست را به آلمان فرستاد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت کشور ترکیه روز گذشته اعلام کرد در ادامه روند بازگرداندن تروریست‌ها به کشور متبوعشان سه داعشی به آلمان فرستاده شدند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «تروریست‌هایی که معلوم شد تبعه آلمان هستند در قالب تلاش‌های گسترده ترکیه برای بازگرداندن عناصر تروریست خارجی به کشورشان اعزام شدند.» در ادامه این بیانیه مطرح شده است که «ترکیه همچنان به بازگرداندن عناصر تروریست خارجی ادامه خواهد داد.»

موضوع بازگرداندن عناصر داعشی و خانواده آن‌ها که در سوریه بازداشت شده‌اند بسیار بحث برانگیز شده است. ترکیه استدلال می‌کند که تروریست‌های متولد خارج باید به کشوری که در آن متولد شده‌اند بازگردند و می‌گوید علی‌رغم مقاومتی که چند کشور اروپایی در برابر این مسئله دارند به روند بازگرداندن تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

در دسامبر سال گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت تاکنون ۷۵۰۰ تروریست داعشی به کشور متبوعشان بازگردانده شده‌اند و اعلام کرد (در آن زمان) ۱۱۴۹ تروریست دیگر هنوز در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند.

ترکیه از سال ۲۰۱۳ بار‌ها مورد حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. بنا به نوشته خبرگزاری آناتولی، در مجموع ۳۱۵ نفر از مردم ترکیه بر اثر حملات داعش جان خود را از دست داده‌اند و صد‌ها نفر دیگر زخمی شد‌ه‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار