کد خبر: 986643
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
با حضور گسترده دانشگاهيان برگزار شد؛
مراسم بزرگداشت شهدای دانشگاهی حادثه هواپیمای اوکراینی با حضور اعضاي هيأت رئيسه، استادان، دانشجويان و كارکنان دانشگاه صنعتي اصفهان و جمعي از خانواده شهدا در مسجد فاطمه الزهرا (س) اين دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،  در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رهبر، با ابراز تأثر و تسلیت به تمام کسانی که عزیزان خود را در راه توسعه دانش و به نيت قوت علمی براي خدمت تقدیم کرده اند، گفت: در نهج‌البلاغه داریم که اگر حتي فردی در بستر بمیرد اما عفيف باشد و هواي نفس بر او غلبه نكرده باشد به او اجر شهید می‌دهند، چه برسد به کسی که در کنار همسرش برای یک نیت بزرگ مهاجرت مي كند و مرتب هم مي گويد كه من مي خواهم توانا بشوم و براي خدمت به وطنم برگردم.

    عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان با قدرداني از استقبال بسیار خوب استادان، دانشجویان وکارکنان دانشگاه از این برنامه، افزود: بدانيد همّ و غمّ فرد نخبه اي كه اهل علم و تحصیل است، كشف حقايق است و چنين فردي در پیشگاه خدا هر آسیبی که ببیند، مأجور است.

    وي با اشاره به سجایای اخلاقی دانشجویان جوان، به بيان خصوصیات روحي یکی از دانشجویان شهید این حادثه پرداخت و گفت: زماني كه او در اروپا درس مي خواند تمام تلاشش را مي كرد كه حتي يك نفر را راهنمايي كند تا به تشيّع خوشبين شود.

    رئیس دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در ادامه اين مراسم به نمایندگی از جامعه دانشگاهی به خانواده‌هاي داغدار تسلیت گفت و با ابراز اميدواري از عدم تکرار این گونه حوادث، افزود: این عزیزاني که از دست رفتند نمونه‌ای از مجاهدین در مسیر علم بودند.

    دكتر محمدرضا فروزان، با اشاره به توانايي علمي دانشجويان پرواز اوكراين، گفت: تلاش براي يافتن علم يك مجاهدت است و دانشجوياني توانمند و سختكوش در دانشگاه هاي سراسر كشور مشغول تحصيل و فعاليت هاي علمي و پژوهشي هستند.

    وي دانشگاه را محل هميشگي تلاش همراه با اميد جوانان براي كشور دانست و تصریح کرد: بايد تلاش علمي خودمان را دوچندان كنيم تا بتوانيم آينده بهتري را برای كشورمان رقم بزنيم.

    فروزان با بیان این که روح تمام دانشگاهیان آزرده خاطر است، اظهار کرد: در دانشکده مهندسی مکانیک آزماشیگاه مکانیک سیالات را از این به بعد به نام آزمایشگاه مکانیک سیالات امیر اشرفی می‌شناسیم، کسی که حضورش در دانشکده خالی است و دل‌هایمان در درد و رنج از دست دادن تک‌تک کسانی که در این پرواز بودند، داغدار است.

   در بخشی از این مراسم نیز یکی از اعضای خانواده یک دانش آموخته فقید این حادثه، در سخنانی با اشاره به تلاش های بی وقفه علمی این دانش آموخته فقید دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: اگر ناامنی در منطقه وجود نداشت تمام این افراد در خانه‌هایشان بودند. از تمام مسئولان خواهان مواخذه افراد خطاکار هستیم.

    این مراسم پیش از نماز ظهر و عصر برگزار شد و پس از اقامه نماز جماعت، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در راهپیمایی که به دعوت تعدادی از مجموعه های دانشجویی و با حضور هیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی، برخی هنجارشکنی ها و اقدامات غیرقانونی در محیط مقدس دانشگاه را محکوم کردند.

    دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با حرکت از محل مسجد تا یادمان شهدای این دانشگاه،با سر دادن شعارهایی علیه استکبار و تروریسم دولتی امریکا، ضمن درخواست به منظور پیگیری جدی علل این حادثه تأسف بار و پیشگیری از وقوع این گونه حوادث، بر صیانت و حمایت از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و نهادهای خدوم انقلاب همچون سپاه پاسداران تأکید کردند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر