کد خبر: 986632
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
شهرداری اصفهان
قدرت الله نوروزی با ابراز تأسف از واقعه سیلاب سیستان و بلوچستان گفت :امروز کاروان اصفهان به کمک هموطنان به سوی سیستان و بلوچستان حرکت می‌کند تا به کمک هموطنان بشتابند و کمی از آلام سنگین مردم آن دیاربکاهند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین  از اصفهان ،شهردار اصفهان صبح امروزچهارشنبه ۲۵ دی ماه در بیست و هشتمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای ایران اظهار کرد:  خرسندیم که شهرداری اصفهان امروزمیزبان افرادی است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های عمرانی شهرها دارند وآنان با تلاش و پیگیری شان باعث به حرکت درآمدن چرخه سازندگی، ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه شده است .

قدرت الله نوروزی  بیان داشت:  در شرایطی قرار داریم که با توجه به تعامل مدیریت شهری و شورای شهر در بسیاری از اموری که شاید در شرایط کنونی کشور انجام آن مشکل باشد گام‌های موثری برداشته ایم.

شهردار اصفهان ابراز کرد : براساس برنامه‌ای که ارائه داده بودیم مسیر اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری اصفهان براساس جدول زمانبندی شده پیش می‌رود و از مشکلات مالی عبور کرده‌ایم و شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در این کلانشهر هستیم.

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر گفت: احداث حلقه حفاظتی شهراز آرزوی دیرینه مدیران شهری بود و رینگ اول در دوره صفویه، رینگ دوم در زمان پهلوی اول و دوم و رینگ سوم در ۴۰ سال گذشته شکل گرفته است که رینگ چهارم نیز از یکسال گذشته با همت مدیریت شهری اصفهان به ویژه در حوزه عمرانی با جدیت آغاز شده است.

نوروزی با بیان اینکه مصوبات شورای شهر برای تأمین منابع مالی و هموار کردن مسیر اجرای پروژه‌ها در پیشبرد اهداف شهرداری اصفهان بسیار کارساز بوده است اذعان نمود : از مجموع مسیر ۸۰ کیلومتری رینگ چهارم ۵۰ کیلومتر در حوزه شهری اصفهان قرار دارد که فرایند آزادسازی اراضی آن بسیار مشکل است به طوری که هفت کیلومتر آزادسازی مسیر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در مسیر رینگ چهارم ۲۳ تقاطع غیرهمسطح طراحی شده که اجرای آن ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور و شرایط مالی شهرداری‌ها انجام این اقدامات بسیار دشوار است، اما با انسجام مجموعه مدیریت شهری و حمایت مدیریت استان در راستای تغییر کاربری‌ها و سایر حمایت‌ها، سختی‌های مسیر را هموار می‌کند.

نوروزی تأکید کرد: سیاست شهرداری اصفهان این گونه است که شهر اصفهان فقط اصفهان نیست، اگر این شهر می‌خواهد از چالش‌های کمرشکن نجات پیدا کند باید به فکر شهرهای همسایه نیز باشد، شبکه حمل ونقل ریلی را حمایت و مترو را محدود به اصفهان نکند وما برای داشتن کشوری آباد باید نگاهی به همه شهرداری‌ها داشته باشیم.

شهردار اصفهاناعلام داشت :اکنون که اصفهان در محاصره صنایع سنگین قرار گرفته است باید برای رهایی از آلودگی هوا و ترافیک با تعامل صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه و ذوب آهن به فکر قطارشهری و ایجاد شبکه ریلی مترو باشد و البته درباره این مهم همه شهرها باید اینگونه بیندیشند.

وی با بیان اینکه باید بین شهرها تفاهم نامه هایی امضاء و از مزیت‌های نسبی هم استفاده کنند، تصریح کرد: نمی توان یک جزیره درست کرد و فقط به فکر یک نقطه از کشور بود؛ بلکه در چنین جلساتی که کلانشهرها حضور دارند باید دردهای مشترک شناسایی، مشکلات هر شهر بررسی و امکانات شهرها به کمک هم آیند، هم افزایی ایجاد شود تا در همه جای کشور شاهد شهرهای زیست پذیر باشیم.

نوروزی با تأکید بر عدالت فضایی در شهر گفت: در اصفهان واژه‌ای تحت عنوان «عدالت فضایی» داریم، تا در بخش‌هایی فعالیت‌ها را بیشتر کنیم که کمتر برخوردار هستند زیرا معتقدیم برابری به معنای واقعی، نه شکلی باید اتفاق افتد.

شهردار اصفهان برگزاری بیست و هشتمین نشست تخصصی معاونان فنی و کلانشهرهای ایران دستاوردهای خوبی برای همه کلانشهرها گفت :از حاضران درخواست دارم به گونه‌ای بیندیشیم که امکانات در خدمت تمام شهروندان در همه شهرها قرار بگیرد و با کمک هم مسیری را پیش رویم که هر روز یک گام به سمت بهبودی شهرها برداشته شود.

در ادامه این نشست معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان نسبت به اجرای حدود ۳۳۰ پروژه در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر و بالغ بر هزار میلیارد تومان قرارداد برای خط دو قطار شهری اصفهان و ۷۳۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر اقدام کرده‌اند.

 ایرج مظفرگفت : امروزاصفهان میزبان افرادی هست که گرچه متولی بهره برداری اقدامات خود نیستند، اما مجری بخش اعظم سیاست‌های بودجه‌ای در بخش عمرانی شهرها که در اصفهان حدود ۷۰درصد از کل بودجه را شامل می شود، هستند، افرادی که علاوه بر همت و تلاش مضاعف باید پاسدار زحمات عوامل زحمتکش در سایر بخش‌ها باشند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تأکید کرد: برگزاری این نشست‌ها برای تبادل تجربیات موفق، به اشتراک گذاری توانمندی‌ها و توان تخصصی و گذران مصوبات مفید و موثر و به شرط حمایت تمام مراجع ذیربط برای رفع مشکلات احتمالی و قانونی می‌تواند زمینه ساز بسترهای بسیار خوبی برای حرکت‌های عمرانی در سطح شهرها باشد.

وی ابراز کرد :فعالیت معاونان عمران شهری شهرداری ها در اوضاع اقتصادی موجود با حمایت مدیران شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی در شهرها پیگیری و انجام می‌دهند وعلاوه برآن انجام عملیات عمرانی همچون احداث معابر، ساختمان‌ها، کانال‌های دفع آب‌های سطحی، تقاطع‌های غیرهمسطح و ایجاد اشتغال، باعث بهبود قضاوت‌های مردم نسبت به عملکرد شهرداری‌ها می‌شود

مظفر خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت شهری با سیاست اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های تأثیرگذار با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در شهر تنها در بخش عمرانی علاوه بر اجرای ابر پروژه‌های خط دو قطار شهری، حلقه حفاظتی، مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، تقاطع‌های غیرهمسطح، سالن گلستان شهدا، پایانه‌های مسافربری و... نسبت به اجرای حدود ۳۳۰ پروژه در سطح مناطق با مبلغ قراردادهای منعقد شده بالغ بر هزار میلیارد تومان در خط دو پروژه قطارشهری و ۷۳۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرداری اقدام کرده که این حرکت در وضعیت اقتصادی فعلی، ثبات نداشتن قیمت‌ها، همخوان نبودن قوانین برای گرفتن تصمیمات مناسب در برخی بخش‌ها، ایرادات بخش‌های نظارتی، محدودیت‌های ترافیکی، معارضات ملکی و تأسیساتی صرفاً به همت و عزم جدی، حضور و پیگیری مستمر مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و همراهی مدیران استانی و شهری میسر شده است.

وی با بیان اینکه کلانشهر اصفهان امروزه به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، افزود: اقدامات عمرانی بزرگ و کوچک در شهر اصفهان را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل ساخته تا برگ زرین دیگری را برای اجرای همزمان این تعداد پروژه و با این مبلغ در اقدامات عمرانی شهری به افتخارات خود بیافزاید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان پیشنهاداتی برای طرح موضوع در مجمع شهرداران کلانشهرها و کمیسیون فنی عمرانی این مجمع را ارائه کرد و افزود: یکی از این پیشنهادات آن است که باتوجه به محدودیت منابع مالی و لزوم جذب سرمایه گذار برای تأمین مالی و استفاده از پتانسیل‌های غیرنقدی شهرداری‌ها، نسبت به وضع قوانین مربوطه برای تسهیل در این کار اقدام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم تشکیل کمیسیون عالی فنی با اختیارات کافی و قانونی برای اتخاذ تصمیمات لازم در مواقع خاص از جمله تغییرات قراردادی، پرداخت مابه تفاوت‌های ناشی از تغییر قیمت‌ها در تمامی شهرها است.

مظفر پیشنهاد سوم را تشکیل کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه کمیسیون‌های مربوطه با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های مرتبط در کلانشهرها و برگزاری جلسات فصلی در شهرهای مختلف با دستورکار مشخص و هدفمند برای بررسی کارشناسی و آماده کردن موضوع برای طرح و دریافت مصوبات لازم در کمیسیون مربوطه و مجمع شهرداران کلانشهرها عنوان کرد و گفت: تدوین ضوابط و قوانین خاص برای ضمیمه کردن به قراردادهای شهری باتوجه به تنوع کار و اختلاف شرایط متناسب هر شهر پیشنهاد چهارم است.

علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم بیان داشت :شهرداری اصفهان موفق شده در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی برمشکلات اقتصادی به خوبی گام برداردو اگر اقدامات عمرانی در شهر انجام می‌شود این اقدامات تنها از ناحیه شهرداری‌ها است و دولت به جهت مشکلاتی که داردکمتر قادر است پروژه‌هایی را در شهر اجرا کند .

وی تصریح کرد: امروزه شرایط به گونه‌ای است که اگر در شهرها فعالیت عمرانی شهرداری را جدا کنیم، اوضاع رضایت بخش نیست، این امیدواری مردم متأثر و برگرفته از اقداماتی است که شهرداری‌ها انجام می‌دهند؛ دولت در شرایط و مسیر دیگری قرار گرفته که انتظار بیشتر از آن داشتن، در شرایط فعلی شایسته نیست.

نصر اصفهانی با تأکید بر اینکه امروزه در شهرها به مدیران جسور و فکور نیازمندیم تا با تدبیر و برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها جسارت داشته باشند، گفت: باید پروژه‌های خوبی را در شهرها رقم بزنیم زیرا نیازهای مردم به گونه‌ای رقم خورده که قصور و کوتاهی ما به هردلیلی مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان داشتن هماهنگی و تعاملات بین بخشی را لازمه انجام امور دانست و اظهار کرد: امروزه به شدت نیاز به تعامل بین بخشی داریم؛ همه باید همدلی، هم افزایی و همراهی کنند تا امور را درمدیریت شهری به خوبی پیش ببریم و البته این لازمه انجام فعالیت‌ها است و باید هماهنگی درون بخشی را روز به روز افزایش دهیم و درک مشترکی از مباحث داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های برون بخشی دیگر لازمه انجام امور است، افزود: به شدت نیاز داریم برای موفقیت طرح‌ها با بخش‌های بیرون از مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری تعامل و ارتباط برقرار کنیم؛ البته در شهر و استان اصفهان به این مهم فکر کرده ایم و گام برداشته ایم و تلاش کرده ایم از این رو اگر اتفاقی در شهر رقم خورده حاصل این اقدامات است.

وی با بیان اینکه در سایه همدلی‌ها اتفاقات خوبی در آستانه انجام است، اظهار کرد: ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات ویژه برای فعالیت بخش خصوصی بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ بخش خصوصی باید بپذیرد که در شهرها به بازی‌های بُرد بُرد ورود پیدا کند زیرا اگر بخواهیم به اعتبارات و بودجه‌های مدیریت شهری بسنده کنیم انجام امور منطبق با نیازها و توقعات مردم نخواهد بود.

نصر اصفهانی تصریح کرد: باید فرش قرمز در مسیر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی پهن شود و سرمایه‌گذاران به کمک مدیران شهری بشتابند تا از پرتو این اقدام خودشان نیز سود ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت : تجربیات گران سنگ و ارزشمند مدیران شهرهای مختلف باید در اختیار یکدیگر قرار گیرد، افزود: باید زمینه تبادل آراء، افکار و اندیشه‌ها را فراهم کنیم؛ امروز به هیچ عنوان مجاز به تجربه امور حتی برای دو بار نیستیم و قطعاً اگر بیشتر تجربه کردیم خطای فاحشی انجام داده‌ایم.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر