کد خبر: 986617
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
مردی که در نوجوانی مرتکب قتل شده و موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده‌بود در دومین پرونده قتل هم با پرداخت دیه از طناب دار فاصله گرفت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، متهم ۳۱‌ساله که احمد نام دارد صبح روز گذشته از زندان به شعبه‌۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد. بعد از اینکه قاضی دادگاه رسمیت جلسه را اعلام کرد، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و از کیفرخواست صادر شده دفاع کرد. او توضیح داد: احمد ششم‌اسفند‌سال گذشته به اتهام قتل یکی از دوستانش که امید نام داشت تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از دو ماه بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرده و گفته است که در پارک جوانمردان با دوستش درگیر شده و او را به قتل رسانده‌است. متهم توانسته است با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کند که درخواست می‌کنم از جنبه عمومی جرم مجازات شود.

سپس احمد به درخواست قاضی در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را پذیرفت. او توضیح داد: من در یک مغازه صافکاری کار می‌کردم و چندبار بود که با امیر که از دوستانم بود درگیر شده بودم. البته ما با هم بچه محل بودیم و به خاطر مسائل جزیی با هم مشاجره لفظی داشتیم. آن روز امیر به من زنگ زد و گفت به پارک بیا تا حساب‌مان را با هم تسویه کنیم که قبول کردم. وقتی به پارک رسیدم امیر و دوستانش منتظرم بودند. مشخص بود که مشروب خورده‌اند و مست کرده‌اند. وقتی مقابل‌شان رسیدم امیر به سمتم حمله کرد. او چاقو داشت و به دستم ضربه زد و زخمی شدم. بعد دوستانش به هواخواهی امیر وارد دعوا شدند. من تنها بودم و می‌خواستم از خودم دفاع کنم. دست به جیب شدم و چاقو کشیدم. وقتی امیر به من نزدیک شد ضربه را پرتاب کردم که به او برخورد کرد و بعد روی زمین افتاد. آنجا بود که از محل فرار کردم.

متهم در حالی که آثار جراحت زیاد چاقو روی صورت و گردنش پیدا بود، ادامه داد: من نمی‌خواستم که امیر به‌میرد و برای کشتن او هم به پارک نرفته بودم. احمد درباره شرایط بخشش هم گفت: خانواده‌ام برای نجات من از طناب دار خانه‌شان را به قیمت ۵۰۰‌میلیون تومان فروخته‌اند و توانسته‌اند که از اولیای‌دم رضایت بگیرند. هشت‌ماه است که در زندان هستم و از دادگاه می‌خواهم که در مقدار زندان من تخفیف دهند تا آزاد شوم.

احمد درباره اولین قتلی که هم که مرتکب شده بود برای دادگاه توضیح داد. او گفت: من ۱۳‌سال قبل و در حالی که ۱۸‌سال داشتم پایم به پرونده قتل باز شد. آن سال در مغازه صافکاری کار می‌کردم و شاگرد مغازه‌ای در شهر ری بودم. داشتم با پیچ گوشتی با شاگرد دیگر مغازه شوخی می‌کردم که نمی‌دانم چطور پیچ گوشتی به سرش فرو رفت و فوت شد.

در آن حادثه خانواده‌ام ۱۵۰‌میلیون تومان به اولیای‌دم دادند و رضایت‌شان را جلب کردند. قضات دادگاه هم من را به پنج‌سال حبس محکوم کردند، اما یکسال آن را تحمل کردم و بعد آزاد شدم.

قضات دادگاه بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار