کد خبر: 986616
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
جاماندن کارت ملی مادر یکی از سه عضو باند سرقت سبب شد کارآگاهان پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران سارقان را که یکی از آن‌ها دانشجوی رشته کارگردانی بود، بازداشت کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان ۱۱‌اردیبهشت‌ماه امسال بود که پرونده از دادسرای شهر‌ری برای بررسی به پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد. شاکی که تبعه کشور عراق بود در شرح ماجرا گفت: من برای درمان به ایران آمده‌ام. ساعت‌۱۱ امروز همراه همسرم در راه بیمارستان بودم که سرنشین یک سواری پراید از ماشین پیاده شد و به سمت من آمد. او کیف دستی‌ام را سرقت کرد و سوار آن ماشین شد و فرار کرد. داخل کیفم اوراق هویتی، دو گوشی‌تلفن همراه، یکصدهزار دینار عراق، ۲‌میلیون تومان پول نقد و مقداری لوازم دیگر بود.

بعد از مطرح شدن شکایت کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصویر ناخوانایی از پلاک به دست آورند. آن‌ها بعد از بررسی شماره‌های به دست آمده توانستند شماره کامل پلاک پراید را به دست آورند. تحقیقات بعدی، اما نشان داد که این خودرو چند روز قبل در محدوده پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی اعلام سرقت شده است. در حالی که تحقیقات ادامه داشت مأموران کلانتری حکیمه هنگام گشت زنی توانستند خودرو را رها شده کشف و به پارکینگ منتقل کنند. بعد از آن بود که کارآگاهان راهی پارکینگ شده و در بازرسی کامل خودرو و در زیر صندلی عقب کارت ملی زنی میانسال را پیدا کردند.

از آنجا که احتمال نمی‌رفت این زن در جریان سرقت نقش داشته باشد سوابق او بررسی شد. تحقیقات، اما خیلی زود نتیجه داد؛ چراکه مشخص شد پسر او از سارقان سابقه‌دار است. وقتی تصویر پسر وی به مرد عراقی نشان داده شد او مرد جوان را به عنوان سارق کیفش شناسایی کرد.

فرید ۲۵‌ساله از مجرمان سابقه‌دار بود که به اتهام سرقت بازداشت شد و به زندان افتاده بود. در تحقیقات بعدی مخفیگاه او حوالی میدان نارمک شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و گفت که نقشه سرقت را همدستش که دختری ۲۲‌ساله به نام روشا است طراحی کرده است. متهم گفت: روشا، دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر است و به من پیشنهاد داد که کیف مرد عراقی را سرقت کنیم. قبل از حادثه من و روشا حوالی میدان فاطمی یک خودروی پراید سرقت کردیم. بعد رفت و آمد مرد عراقی را زیر نظر گرفتیم. روز حادثه روشا رانندگی می‌کرد و من توانستم کیف را سرقت کنم. با اطلاعاتی که فرید در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه روشا هم در نیاوران شناسایی و متهم بازداشت شد.

روشا در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: من دانشجوی رشته کارگردانی هستم و با فرید رابطه دوستی دارم. مردی عراقی به نام محمود که ساکن دولت‌آباد است، گفته بود که شاکی با خودش پول زیادی دارد. محمود آمار رفت و آمد شاکی را در اختیار من گذاشت و من هم با همدستی فرید کیف را سرقت کردیم. بعد از اعتراف متهم بود که محمود هم در مخفیگاهش بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: اعضای باند با کامل شدن تحقیقات به دستور قاضی روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار