کد خبر: 986615
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
فرمانده انتظامی پایتخت با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در عمل نکردن به وظایف قانونی خود در مبارزه با مواد‌مخدر تأکید کرد که پلیس اجازه نمی‌دهد هیچ نقطه‌ای از تهران به پاتوقی برای مجرمان و معترضان به نوامیس تبدیل شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی ادامه داد: ما دانه دانه به سراغ مناطقی که محلی برای مجرمان شده می‌رویم و اجازه نخواهیم داد آرامش داشته‌باشند و امان را از کسانی که بخواهند امنیت مردم را بهم بزنند خواهیم گرفت.

سردار حسین رحیمی که روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران بزرگ سخن می‌گفت ادامه داد: من سال‌های سال جز خدمت از سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ندیدم. ایجاد ساختار‌های جدید کار اطلاعاتی و برخورد عملیاتی و برخورد با قاچاقچیان خرده و بزرگ و برخورد با معتادان به ویژه معتادان متجاهر و ایجاد مرکز بازپروری سروش از اقدامات سرهنگ بخشنده در این مدت است.

وی ادامه داد: حدود‌۱۵۰ معتاد متجاهر که سال‌های طولانی خانواده‌ها ترکشان کرده‌بودند، توانستند با خانواده در این مرکز ارتباط بگیرند. در دو سال گذشته کار‌های بزرگی را رقم زدیم. در منطقه شوش و هرندی سال‌های سال درگیر بودیم، اما در این دو‌سال توانستیم بیش از ۹۵‌درصد پاکسازی کنیم در حالی که هنوز هم برخی از دستگاه‌ها همکاری نمی‌کنند. آیا در آن وزارتخانه به آن عظمت نمی‌توانند به ۲ الی۳ هزار نفر معتاد متجاهر منع پذیرش که دارای صغرسن، کبر‌سن و بیماری هستند خدمات دهند؟

سردار رحیمی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌ها در عمل به وظایف قانونی‌شان گفت: امروز جلسه هماهنگی پاکسازی دره فرحزاد، فلان دستگاه نفر ۸۰‌ام خود را فرستاده بود، درحالی که این محدوده بسیار گسترده است و پاتوق معتادان و مواد‌فروشان خرد و حتی عمده است.

در آخرین دستگیری در دره فرحزاد یک دختر مظلوم ۱۳‌ساله گرفتار ۱۹ تا ۲۰ معتاد و مواد فروش بود این‌ها فرزندان ما هستند و باید کمک کنیم. رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: معتاد از نظر ما مجرم است معتادی که خود اقدام کند از نظر ما مجرم نیست، اما معتادی که برای او چندین بار در مراکز بازپروری هزینه شده برابر قانون از نظر ما مجرم است و ما با جدیت با آن‌ها برخورد می‌کنیم. وی درباره وضعیت دره فرحزاد هم گفت: ۳۰ الی ۴۰‌درصد دره فرحزاد پاکسازی شده است و حدود دو و نیم کیلو‌متر مانده که درخصوص آن امروز تصمیم‌گیری شد.

سایر نقاط تهران که به وجود سارقان و خرده فروشان و معتادان متجاهر آلوده است پاکسازی می‌کنیم و امان این‌ها را خواهیم برید. همچنین اراذل و اوباش رها نخواهند شد و با انسجام خوبی که بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ایجاد شده امان را از کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را بهم بزنند، خواهیم گرفت. در این مراسم سرهنگ عبدالوهاب حسن‌وند به عنوان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران معرفی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار