کد خبر: 986611
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
حسرت المپیکی شدن فوتبال ۴۸ ساله شد
حسرت حضور در المپیک برای فوتبال ایران چهار سال دیگر تمدید شد. تیم امید ایران با حذف از مسابقات مرحله گروهی فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا از کسب جواز صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم بازماند تا حسرت المپیک برای فوتبال ۴۸ ساله شود.
حامد قهرمانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مثل تمام ادوار گذشته تیم خوبی داشتیم، اما باز هم ناکام ماندیم تا ثابت شود برای موفقیت در فوتبال رو به جلوی آسیا فقط نباید تیم خوب با بازیکنان خوب داشت. باید برنامه داشت، آن‌هم برنامه طولانی‌مدت نه یکی، دو ماهه و مقطعی. باید مربی کاربلد داشت، نه مردی که هیچ سابقه موفقیتی در کارنامه مربیگری‌اش به چشم نمی‌خورد و تازه با حاشیه و جنجال هم به این پست رسیده است.

حمید استیلی دیروز بعد از حذف امید‌های فوتبال ایران از مهم بودن تلاش و کوشش گفت، اما یادش رفت بگوید که تلاش وقتی نتیجه‌ای در پی نداشته باشد و با شکست روبه‌رو شود چیزی جز بیهوده بودن نیست. حالا فوتبال ایران باز هم از المپیک دور ماند و این حسرت ۴۸ ساله شد. حسرتی که شاید با مدیریت بهتر فوتبال در چهار سال آینده به پایان برسد.

دیروز امید‌های ایران و چین در حالی برابر هم صف‌آرایی کردند که چینی‌ها حذف شده بودند و ایران به پیروزی با دو گل نیاز داشت. البته بیشتر از این دو گل، محتاج پیروزی کره جنوبی بر ازبکستان بود تا با تفاضل گل به مرحله بعدی راه پیدا کند.

با این شرایط چینی‌ها با خیال راحت و سفیدپوشان ایران با استرس و فشار عصبی بالا بازی را آغاز کردند. توپ و میدان در اختیار ایران بود، اما شاگردان استیلی درست مثل خودش در کنار زمین اینقدر احساسی و پراسترس بازی کردند که حتی بدیهی‌ترین موقعیت‌ها نیز از دست رفت. در این شرایط خبر خوشحال‌کننده خیلی زود رسید. کره جنوبی گل اول را زد تا امید‌های ما برای صعود پررنگ‌تر شود، اما تیم استیلی برای بردن و زدن ضربه آخر برنامه تاکتیکی و توان نداشت و فرصت‌ها را یکی پس از دیگری با بی‌دقتی از دست می‌داد و تازه خوش‌شانس هم بود که در یکی، دو صحنه گل نخورد. شنیدن خبر گل مساوی ازبکستان هم مزید بر علت شد تا شتاب‌زدگی و فشار روی بازیکنان بیشتر از قبل شود. ایران برتر بود، اما برنامه‌ای برای بردن نداشت. زدن هشت کرنر روی دروازه چین در نیمه اول مؤید این برتری بود، اما این آمار‌ها چیزی نبود که به کار تیم امید ایران بیاید.

با شروع نیمه دوم استیلی تصمیم گرفت امید نورافکن در پست دفاع را بعد از دو بازی ناموفق و یک نیمه ناامیدکننده عوض کند و او را به خط هافبک بیاورد تا شاید تیم روند بهتری پیدا کند. در ادامه هم مهدی قائدی را به بازی آورد تا قدرت تهاجمی تیم را افزایش دهد، ولی همچنان مشکل برطرف نشد و این چینی‌ها بودند که حالا حتی با برنامه‌تر از ایران به توپ ضربه می‌زدند که به تیر دروازه ما هم کوبیدند. دقیقه ۷۱ کره جنوبی باز هم برای ایران بازی کرد و دومین گل را به ازبکستان زد تا بار دیگر امیدهایمان زنده شود، اما گره بازی ایران و چین باز شدنی نبود، هرچه ایران فشار می‌آورد راه به جایی نمی‌برد. در دقیقه ۸۵ داور حرکت مدافع چین روی قائدی را پنالتی تشخیص داد تا نورافکن، کاپیتان ایران آن را به گل تبدیل کند. ایران حالا برای صعود یک گل دیگر می‌خواست و حتی می‌توانست به آن دست پیدا کند، اما ضربه سر قائدی در عین ناباوری راهی به دروازه خالی چین پیدا نکرد تا حتی پیروزی ۲ بر یک کره جنوبی مقابل ازبکستان هم به کارمان نیاید و این دو تیم جواز صعود به مرحله بعد را بگیرند.

حمید استیلی، سرمربی تیم امید ایران بعد از پایان مسابقه و حذف تیم کشورمان گفت: «بابت این شکست از مردم عذرخواهی می‌کنم. ما بدشانس بودیم، بچه‌ها در این سه مسابقه فداکارانه بازی کردند. همه دیدند که حق ما مقابل ازبکستان برد بود و برابر کره هم حداقل باید مساوی می‌کردیم.»

استیلی ادامه داد: «ما باید چین را با اختلاف گل زیاد شکست می‌دادیم. بالای ۲۰ موقعیت داشتیم که فقط یکی از آن‌ها گل شد و این از بدشانسی ما بود. با این حال از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. من قبل از بازی‌ها هم گفته بودم که مهم تلاش و همت بازیکنان است. این تیم نباید رها شود و باید به این بازیکنان رسید، چون آینده فوتبال کشور هستند. به تیم‌های کره جنوبی و ازبکستان هم تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار