کد خبر: 986591
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، از دست رفتن جان شماری از هموطنان در کرمان و حادثه هواپیما بسیار مظلومانه بود و این مظلومیت دل همه را آتش زده و مردم را بیقرار کرده است، اظهار داشت: این حوادث برای همه ما بسیار تلخ بود، اما در عین حال باید از آن‌ها درس عبرت گرفته و از این غم و اندوه و مشکلاتی که با آن مواجه شدیم، فرصتی به نفع کشور و منافع ملی بیافرینیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت گفت: سردار عزیز ما از دست ما رفت و ما از امروز و بعد از سوگواری به‌حقی که برای او داشتیم، باید به فکر حفظ میراث سردار سلیمانی باشیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی مرزبان ایران بود، اما هیچ‌وقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد، اظهار داشت: همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم و منافع ما، منافع مشترک است. وی افزود: جان هر فرد ایرانی، جان همه ماست. همانطور که قرآن به ما آموخته، از دست رفتن یک نفر بی‌گناه به منزله از دست رفتن انسانیت است و علت اینکه این حوادث دل مردم ما را به درد آورد به خاطر این بود که این عروج‌ها، بسیار مظلومانه بود. وی گفت: هم شهادت شهید سلیمانی، مظلومانه بود و هم از دست رفتن جان عزیزان در کرمان مظلومانه بود و هم از دست رفتن عزیزان ما در این پرواز بسیار مظلومانه بود. این مظلومیت دل همه را آتش زده است و مردم را بیقرار کرده است.

در برابر امریکا، کوتاه نمی‌آییم
دکتر روحانی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: اینکه یک هواپیمایی حامل مردم عزیز از ملیت‌های مختلف مخصوصاً ایرانیان عزیز ما به اشتباه هدف یک موشک قرار بگیرد، این هم برای ما غیرمنتظره بود و فکر نمی‌کردیم یک چنین اشتباهی رخ دهد. رئیس‌جمهور اظهار داشت: البته آن‌هایی که اشتباه کردند، همان کسانی هستند که برای امنیت کشور تلاش می‌کنند و در فضای امنیت کشور بودند. روحانی تأکید کرد: در برابر این حوادث که حادثه سیل و گرفتاری مردم سیستان و بلوچستان هم در این روز‌های اخیر به آن اضافه شده است، ملت ما آماده است با قامتی استوار بایستد و جبران کند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه این‌ها جبران‌هایی دارد که باید حساب شده باشد، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی جبران دارد که در بخش نظامی این جبران انجام شد و نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران با موشک‌هایی که به عین‌الاسد زد، نشان داد که ما در برابر امریکا، کوتاه نمی‌آییم و اگر آن‌ها جنایتی کردند حتماً پاسخ را دریافت می‌کنند. دکتر روحانی با بیان اینکه یک جبران بزرگ هم مد نظر ما است که ملت‌های منطقه تلاش کنند امریکا از این منطقه برود، تصریح کرد: همانطور که پارلمان عراق این تلاش را کرد و ملت‌های منطقه این نظر را دارند که این هدف ممکن است کوتاه‌مدت نباشد، اما باید آن را دنبال کنیم.

نیرو‌های مسلح نباید تضعیف شوند
دکتر روحانی با اشاره به اینکه موضوع سقوط هواپیما یک داغ بزرگ برای همه بود و کل دولت، ملت و نیرو‌های مسلح عزادار شدند، گفت: به یک معنا ما هم، ولی دم آن‌ها هستیم، گرچه خانواده آن‌ها هم، ولی دم آن‌ها هستند و نباید این مسئله را ر‌ها کنیم؛ باید آن را جبران کنیم.

رئیس‌جمهور با درخواست از همه آن‌هایی که در این حادثه فوق‌العاده متأثرند و حق هم دارند، گفت: جبران این حادثه این نیست که به عکس عمل کنیم. ما نیرو‌های مسلح همچون سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی را نیاز داشتیم، داریم و خواهیم داشت. وی افزود: حالا ممکن است گاهی اشتباهی در این‌ها رخ دهد، در این مورد هم اشتباه بسیار بزرگی رخ داده است، اما قدم جبرانی به این نیست، نیرویی که برای امنیت کشور و امنیت آسمان‌مان نیاز داریم تضعیف شود و تضعیف نادرست است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه باید در نهایت در همه این حوادث آنی برای ما به دست بیاید، انسجام، وحدت و هماهنگی ملی است و نتیجه نهایی نباید شکاف ملی باشد.

رئیس‌جمهور با تأکید براینکه در عذرخواهی کردن در برابر ملت بزرگ ایران، همیشه باید روان، شفاف، ساده و رک باشیم، تصریح کرد: مردم، آقا، ولی نعمت و بزرگ ما هستند و ما نوکر آن‌ها هستیم. نوکر در برابر آقا باید متواضعانه، خاضعانه و دقیق حرف بزند و ما باید این کار را بکنیم و مردم مطمئن باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه یک عده افراد در خارج هر روز به مردم ظلم و ستم کردند و در این حوادث هم آن‌ها فضا، منطقه و امنیت را به هم ریختند، افزود: ملت اجازه نمی‌دهد که زبان آنها، زبان دلسوزی برای ملت ما باشد. آن کسی که قاتل صد‌ها بیمار در ایران است و جلوی دارو و تجهیزات پزشکی را گرفته، آن کسی که مسئول رنج میلیون‌ها نفر در ایران است و آن‌ها را در فشار اقتصادی قرار داده است و آن‌هایی را که مسئول کشتار بچه‌های ما در جنگ هشت ساله هستند یادمان نرفته است.

دکتر روحانی خطاب به سردمداران امریکا، افزود: آقای امریکا، آواکس شما بود که تمام پرواز‌ها را به عراق گزارش می‌داد و مسئول جنایات، شما بودید در جنگ با عراق و یادمان نمی‌رود در طائف صدام را برای حمله به ایران تشویق کردید و این‌ها را کسی یادش نمی‌رود.

رئیس‌جمهور با تأکید براینکه شما مسئول خون مردم ما و قاتل هستید، تصریح کرد: قاتل نه یک نفر بلکه قاتل صد‌ها هزار نفر هستید؛ قاتل صد‌ها هزار نفری که از کشور خودشان دفاع کردند و شما مسئول این همه معلول، مجروح و جانباز هستید و آن وقت شما برای مردم دلسوزی می‌کنید. برای مردم ما قابل قبول است؟

رئیس‌جمهور خطاب به امریکا و اروپا با تأکید بر اینکه در مشکلات منطقه ندمید، اظهارداشت: اروپایی‌ها می‌گویند در مسئله هسته‌ای ایران گام پنجم را برداشته ما هم باید گام برداریم. گامی که شما باید بردارید، بازگشت به تعهدات‌تان است. این را به صراحت به شما گفتیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
0
نه شما دلسوزین که نوامیس وطن دارن تنفروشی میکنن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار