کد خبر: 986579
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
رسول خادم گفت: وقتی کار قهرمانی ورزشکاران تمام می‌شود مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها شروع می‌شود و آن‌ها مقابل مردم مسئول هستند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک نشستی با موضوع قهرمان ملی، مسئولیت اجتماعی برگزار کرد. در این نشست رسول خادم، رییس پیشین فدراسیون کشتی، کمیل قاسمی و حسن رحیمی، اعضای کمیسیون اخلاق و پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و میترا نوری نایب رییس پیشین بانوان هندبال حضور داشتند.

رسول خادم در این مراسم بیان کرد: تعدادی از قهرمانان ملی در یک سال گذشته به مناطق محروم رفتند. جالب این است خیلی از مردم این قهرمانان را نمی‌شناختند. از پول مردم برای ورزشکاران هزینه می‌شود، اما عمر ورزشی ورزشکار به پایان می‌رسد دنبال کار شخصی خودش می‌رود. اتفاقاتی که اخیرا افتاده و به نظر غیر منطقی رشد می‌کند، خروج ورزشکاران است که این موضوع به ما پیام می‌دهد پیوندی که باید بین شخصیت‌های اجتماعی و مردم باشد یک جایی قطع می‌شود. یعنی ما به قهرمان ملی‌مان نفهمانده‌ایم فارغ از هر مساله‌ای، ورزشکار یا شخصیت اجتماعی مقابل مردم مسئول است. به نظرم وقتی کار قهرمانی ورزشکاران تمام می‌شود مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها شروع می‌شود، چون خیلی از خلأ‌های عاطفی را که در جامعه وجود دارد همین ورزشکاران و قهرمانان می‌توانند حل کنند.

او ادامه داد: ما موضوع قهرمان ملی و مسئولیت اجتماعی را در ایران نداشتیم در حالی که کشور‌های دیگر خیلی خوب این مساله را حمایت می‌کنند. وقتی نا امیدی در جامعه هست قهرمانان ملی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و نگذارند سطح امید اجتماعی مردم پایین بیاید. ما قهرمانانی داریم که این کار را شروع کرده‌اند. ما به روستایی به نام ممبین در استان خوزستان رفته بودیم و آنجا کسی کمیل قاسمی قهرمان المپبک را نمی‌شناخت و فقط گفتند چند نفر خیر از تهران آمده بودند و کمک کردند. این مسائل واقعا دردآور است که اینقدر ارتباط قطع است.

پیمان فخری نیز در این نشست گفت: عزت نفسی که در این دوستان هست نیاز تک‌تک قهرمانان ماست. از آقای خادم گلایه دارم که نمی‌گذارد این کار‌ها رسانه‌ای شود، چون من که در ورزش بودم اطلاع نداشتم. امیدوارم روزی قهرمانان ایران را جمع کنم و آقای خادم این صحبت‌ها را برای آن‌ها انجام دهد. ما ۴۰ سال از پهلوان بودن تختی صحبت می‌کنیم و به نظرم کار این قهرمانان کم از پهلوانی ندارد. حالا که متوجه کار این عزیزان شدیم باید با تمام ظرفیت به این قهرمانان در این مسیر کمک کنیم
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار