کد خبر: 986576
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون‌های جهانی ورزش مارا زیر ذره بین قرار داده اند و ما نباید کاری کنیم تا محروم شویم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: رضا صالحی‌امیری در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران گفت: قطعا باور داریم رکن چهارم ورزش قهرمانی در ایران رسانه است و بدون رسانه نمی‌توانیم صدای خود را به جامعه منتقل کنیم. پنچشنبه راهی سوئیس شدیم و ضمن شرکت در افتتاحیه مسابقات ورزش‌های زمستانی چند جلسه خوب با مقامات بلند پایه ورزشی برگزار کردیم.
 
صالحی امیری: ورزشکاران مهاجرت کرده می‌توانند برگردند

سناریو علیه جودو ایران
صالحی امیری در ادامه اظهار داشت: در یکی از جلسات مهم با باخ به این امر اشاره کردیم که رئیس جهانی جودو با سناریوی از پیش تعیین شده با هدف تخریب ایران و جودو انجام داده است. با توجه به اینکه ما هم اسناد زیادی در این باره داریم معتقدیم که این کار یک کار غیراخلاقی و غیر قااتونی بوده است که هیچ وجاهتی هم ندارد. باخ هم ضمن تایید صحبت‌های ما تلویحا اشاره کرد که فشار زیادی روی فدراسیون‌ها برایت علیق ورزش ایران وجود دارد و نباید کاری که این کار را راحت‌تر انجام دهند. باخ گفت منتظر رای cas خواهیم بود.

ورزشکار ممنوع الخروج و ورود نداریم
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه موضوع مهاجرت ورزشکاران ما سیاسی نیست خاطر نشان کرد: ما اعلام کردیم که هیچکدام ازمهاجرت‌های ملی پوشان مان سیاسی نیستند و فقط مالی دارد و موفقیت در رشته‌ای ورزشی است. نکته مهم که وزیر هم به درستی به آن اشاره کرد اینکه مثلا کیمیا علیزاده دختر ما است و به خاطر یک سری اختلافات معمولی که در هر خانواده‌ای پیش می‌آید قهر کرده است و قطعا به خانه اش ایران بر خواهد گشت. این را به IOC هم گفتیم که مشکلی برای بازگشت آن‌ها نیست. البته ما نباید مانع مهاجرت شویم بلکه باید شرایطی را فراهم کنیم ورزشکار در داخل و خارج از کشور احساس آرامش کنند. اعتقاد داریم در بستر زمان همه چیز مشخص می‌شود. مهاجرت را پدیده منفی نمی‌دانم، اما باید عوامل کششی را افزایش دهیم.

صدای واحد را از ایران منتقل کردیم
صالحی امیری درباره دیپلماسی ورزش خاطر نشان کرد: ما در مجموع نیازمند دیپلماسی ورزش هستیم. عده‌ای تلاش دارند فضا را آلوده کنند ما باید در جهت ثبات فضا را حفظ کنیم. ما دنبال این هستیم که فضای ورزش قهرمانی را از هر حاشیه‌ای دور کنیم. نکته مهم این بود که با حضور وزیر صدای واحد را از ایران منتقل کردیم. هدف ما اعلام تک صدایی از ایران بود مبنی بر اینکه ساختار‌های مختلف باعث اختلاف نخواهد شد. در جریان سفر به سوئیس، از کمیته بین المللی المپیک تقاضای کمک مالی و تجهیزات داشته ایم. متاسفانه ما از کمک‌های ۵۰۰ میلیون دلاری IOC سهم بسیار ناچیزی عاید مان می‌شود. همه باید به بهبود دیپلماسی ورزش کمک کنند که هدف آگاه سازی، شفاف سازی و اقناع سازی است.

با استعفای اعضا مخالفت کردم
وی ادامه داد: به همین دلیل مکاتباتی با IOC داشتیم، چهار پیشنهاد هم مطرح کردیم مبنی بر اصلاح آیین نامه که البته اصل آن را قبول داشتیم. من با استعفای اعضا مخالفت کردم و قرار است طی هفته‌های آینده انتخابات داخلی برای تعیین رئیس انجام می‌شود البته پس از دریافت پاسخ کمیته بین المللی المپیک. در مورد سعید معروف برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک هم باید گفت به دلیل محبوبیت والیبال و تسلط به زبان انگلیسی این بازیکن انتخاب شد.

وضعیت دوپینگ نگران کننده است
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه وضعیت دوپینگ نگران کننده است، گفت: خوشبختانه جلسات ستاد به طور منظم در حال پیگیری است و نماینده کمیته هم در آن حضور دارند. هرگونه کوتاهی و مشکل در دوپینگ می‌تواند برای کاروان ایران مشکل ساز شود.

ثبت برند و استخدام ورزشکاران و قهرمانان
وی در مورد ثبت برند کمیته گفت: برای نخستین بار بعد از انقلاب اقدام به ثبت برند کردیم، مالکیت حقوقی و معنوی کمیته را حفظ می‌کنیم و هرگونه اقدام سو می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد. در مورد وعده وزیر ورزش مبنی بر استخدام مدال آوران توکیو در وزارت ورزش هم باید گفت که سیاستی که وزیر داشته در راستای تشویق برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ است، اما الزاما به معنی قرار گرفتن پشت میز و صندلی نیست و در هر جایی می‌تواند مامور شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار