کد خبر: 986476
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
سیاست‌های غلط صداوسیما که در هر عید و مناسبتی برای پر کردن آنتن تلویزیون، سراغ بازیگران سینما، خواننده‌ها یا سایر سلبریتی‌ها می‌رود و زندگی خصوصی آن‌ها را به عنوان افرادی که شایسته معرفی در رسانه ملی هستند معرفی می‌کند، کار را به اینجا می‌رساند که برخی از سلبریتی‌ها در عمل به عنوان آتشبیاران معرکه وارد شده و از تمام شهرتی که در قبال حضور در رسانه ملی به دست آورده‌اند به عنوان پتانسیلی برای رفتار‌های ضدملی استفاده می‌کنند.
محمدرضا بیهقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: انصراف تبلیغاتی چند سینماگر از حضور در جشنواره فیلم فجر که بعضی از آن‌ها مانند «پگاه آهنگرانی» اصلاً فیلمی در جشنواره ندارند، در کنار پست‌های اینستاگرامی و توئیت‌های برخی دیگر از چهره‌های دست‌چندم سینما، نشان داد که صداوسیما چقدر در سال‌های گذشته راه را اشتباه رفته است.

سعید آقاخانی یکی از این افراد است که در حال همکاری با صداوسیماست و دیروز در اقدامی نمایشی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد. این انصراف باعث شد تا روز گذشته، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، دوگانه انصراف از فجر و همکاری با صداوسیما را به نوعی منفعت‌طلبی معنا کنند که در آن هنرمند مورد نظر حاضر نیست از نفع همکاری با صداوسیما چشم‌پوشی کند.

در سویی دیگر انصراف هنرمندان «دوتابعیتی» نمود بارزی داشت؛ پیمان معادی از جمله این بازیگران است که اعلام کرده از حضور در جشنواره سی‌و‌هشتم فیلم فجر منصرف شده است. داشتن تابعیت دوگانه که در میان هنرمندان سینما کم هم نیست، به پاشنه آشیلی برای فعالیت‌های هنری تبدیل شده است تا آنجا که این افراد بیش از آنکه خود را متعهد و مقید به ایران بدانند به تابعیت امریکایی‌شان تعهد دارند. هیچ گاه سابقه نداشته که پیمان معادی برای مثال نسبت به نقض حقوق بشر دولت امریکا در نقاط مختلف جهان واکنشی نشان بدهد یا از حضور در جشنواره‌ای غربی منصرف شود.

از سوی دیگر روز گذشته اعلام شد هادی مظفری، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر، استعفای دبیر این جشنواره را قبول نکرده است! تعداد اساتید شناخته شده در این عرصه بسیار بالاست و اینکه شورای سیاستگذاری جشنواره بر رد استعفای فردی که حاضر نیست جشنواره مهم فجر را دبیری کند، اصرار می‌ورزد، این سؤال را مطرح می‌کند که چرا باید باز هم به افرادی که نمی‌خواهند با هنر انقلاب همکاری کنند، با اقدامات اینچنینی ضریب داده شود؟!

حمله فیک‌های اینترنتی به کیهان کلهر
پس از آنکه کیهان کلهر اعلام کرد کنسرت‌هایش را لغو نخواهد کرد، بسیاری از اکانت‌های مجهول‌الهویه در اینستاگرام و توئیتر به این چهره هنرمند حمله کردند که چرا در این شرایط همصدا با عده‌ای که به دنبال لغو کنسرت‌ها هستند حاضر نشده این کار را بکند.

کلهر نوشت: «این روز‌ها برخی هنرمندان کنسرت و اجرا را تحریم یا کنسل می‌کنند که اتفاقاً عده‌ای از آنان مواجب‌بگیر ارشادند و بخش زیادی از اجرا‌های آنان ارگانی است. بنده به عنوان یک هنرمند کاملاً مستقل که در کشورم بیمه درمانی هم ندارم، بی‌هیچ وابستگی به ارگان، سازمان یا اداره‌ای دولتی، به تنها کاری که در آن تحصیل کرده‌ام و تخصص دارم با جدیت می‌پردازم. در کنار مردمم هستم و معتقدم که صلح و اعتراض و موسیقی از هم جدایی ناپذیرند.» دیگر هنرمند شناخته‌شده دنیای موسیقی که آماج حملات فیک‌های اینترنتی قرار گرفت، سیروان خسروی بود. سیروان در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی از یک آفتاب‌پرست سبز و بنفش و سیاه نوشت: «افسوس که هنوز هم بسیارند کسانی که دنباله‌رو سلبریتی‌هاى آفتاب‌پرستى هستند که یک روز سبزند، یک روز بنفش، یک روز سیاهند. یک روز به فلان کاندیدا «اعتقاد راسخ» دارند، روز دیگر تظاهر به فریب‌خوردگى می‌کنند، یک روز تاریخ‌سازند و روز دیگر تاریخ‌باز. این‌ها همان‌هایى هستند که از ماهیگیرى از آب گل‌آلودِ هیچ حادثه‌اى نمی‌گذرند و شهوت دیده‌شدنشان تمام‌ناشدنى است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
0
خدا کند همه شون انصراف بدهند. مگه نمی گویند صدا وسیما مخاطب ندارد. سریال نون و خ و پایتخت هم تعطیل کنید تا به التماس بیفتند. شروع تطهیر جشنواره فجر مبارک باد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار