کد خبر: 986471
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
ظاهراً بحث‌های مقدماتی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا از سه شنبه هفته بعد (اول بهمن) آغاز می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: این را جان کورنین، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس امریکا گفته و البته یک سناتور جمهوریخواه دیگر به نام «روی بلانت» خبر داده که بلوک جمهوریخواه رأی لازم را برای رد همه بند‌های استیضاح ترامپ در دست ندارد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا هنوز تاریخ دقیقی برای شروع روند استیضاح تعیین نکرده و انتظار می‌رود دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا در جلسه فراکسیون خود که امروز برگزار شده، ضمن گفتگو درباره مفاد استیضاح تا قبل از پایان امروز (چهارشنبه) آن را به سنا ارائه دهند. جان کورنین گفته به محض اینکه دو ماده از طرح استیضاح به سنا ارسال شود، سنا احتمالاً ظرف چند روز به رسیدگی به مسائل داخلی از جمله قسم خوردن «جان رابرتس» قاضی ارشد و همه سناتورها، احضاریه برای تیم ترامپ و تصویب قطعنامه وضع مقررات محاکمه اختصاص خواهد داد. او گفته که انتظار دارد و احساس می‌کند که بحث‌های اولیه سه شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. ترامپ روز دو شنبه برای چندمین بار از هم‌حزبی‌های جمهوریخواه خود خواست که همه بند‌های استیضاح او را به طور کامل رد کنند و تأکید کرد که سنا با برگزاری دادگاه به این اتهام‌ها اعتبار می‌دهد. سنا دو مرتبه برای استیضاح ترامپ رأی‌گیری می‌کند. سناتور‌ها یک بار در اول کار درباره کلیت شروع روند استیضاح رأی می‌دهند و طی آن سنا را تبدیل به دادگاهی برای محاکمه ترامپ می‌کنند که برای این کار رأی «نصف به علاوه یک» سناتور‌ها (۵۱ رأی) کافی است و یک بار هم برای برکناری ترامپ رأی می‌هند که برای آن بایستی دوسوم نمایندگان به آن رأی بدهند. «روی بلانت»، سناتور ایالت میزوری، گفته که بلوک جمهوریخواه رأی لازم (۵۱ رأی) را برای رد همه بند‌های استیضاح در دست ندارد. بلانت در نشستی خصوصی به خبرنگاران گفت: «به گمانم اعضای‌مان عموماً علاقه ندارند که طرحی را رد کنند. بی‌تردید ۵۱ رأی لازم را برای رد این بند‌ها نداریم.» در حالی دیروز نتایج نظرسنجی دانشگاه «کویینیپاک» منتشر شد و نشان داد ۵۱ درصد از مردم امریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان حمایت می‌کنند، که با توجه به اکثریت حاکم جمهوریخواهان بر سنا، بعید است سناتور‌های جمهوریخواه، به کلیت استیضاح و برکناری ترامپ رأی مثبت بدهند.

طرح کاهش اختیارات جنگی به زودی در سنا
رهبر اکثریت سنای امریکا بدون ذکر تاریخ دقیق، از بررسی طرح کاهش اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش فارس، سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنای امریکا شامگاه دو شنبه گفت طرح کاهش اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به زودی در سنا مورد بحث قرار می‌گیرد. به نوشته خبرگزاری رویترز، مک‌کانل طی سخنرانی در جلسه‌ای در سنا توضیح داد: «انتظار دارم سنا به زودی طرح کاهش اختیارات جنگی پیشنهاد شده توسط سناتور کِین را به بحث بگذارد.» وی تأکید کرد با این طرح، که ترامپ را از اقدام نظامی بیشتر علیه ایران بدون مجوز کنگره منع می‌کند، مخالفت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار