کد خبر: 986450
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
با شروع تحریم‌ها قطعه‌سازان به دلیل عدم همکاری شرکای خارجی به فکر چاره افتادند و تنها راه گذر از این شرایط سخت را داخلی‌سازی قطعات با تکنولوژی بالا (High Tech) دانستند که زمینه و انگیزه داخلی‌سازی قطعات تک مانند ECU، کنترلر ایربگ (ACU)، جلو آمپر، مولتی مدیا، پنل‌های نمایش‌دهنده اطلاعات، کنترل بدنه به دلیل تحریم‌ها و عدم تأمین آن، برای کروز ایجاد شد و به تولید انبوه رسید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: نادر سخا، مدیر عامل شرکت خصوصی قطعه‌سازی کروز در جریان چهارمین جلسه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سایت دو شرکت صنایع تولیدی کروز برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در این سال‌ها از دانش و تخصص مهندسین، دانشجویان، نخبگان و دانشگاه‌های داخلی برای حل مسائل بنیادی استفاده کند.

وی گفت: مقرر شد تا کارگروهی برای تدوین پیش‌نویس مدل تشکیل کنسرسیوم ملی خودروی الکتریکی تشکیل و این پیش‌نویس برای نهایی‌سازی در یک نشست نیم روزه با حضور همه ذینفعان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب ارائه شود. وی گفت: این شرکت با همه مشکلات در حال حاضر برنامه‌های توسعه‌ای خود را با تکیه بر تحقیق و توسعه و تأکید بر افزایش عمق داخلی‌سازی با قدرت ادامه می‌دهد و حاصل آن داخلی‌سازی قطعات زیادی با سطح بالای تکنولوژی در داخل است. همچنین کروز در سال ۹۷ از بین ۱۰۰ شرکت برتر رتبه ۴۱ را در کشور کسب کرده و در حال حاضر این بنگاه اقتصادی در ۱۵ دسته محصول در حال تأمین قطعات برای خودروسازان است. عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز در مورد داخلی‌سازی پلتفرم یادآور شد: قبل از تحریم‌ها به دلیل هدایت نادرست دولت نتوانستیم به داخلی‌سازی پلتفرم دست یابیم. علاوه بر آن به دلیل عدم توجیه اقتصادی ظرفیت تولید ۱ یا ۲ میلیون خودرو در سال، باید خودروسازان پلتفرم‌های خود را یکسان کنند تا تولید آن به صرفه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار