کد خبر: 986430
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
عضو هیئت‌رئیسه مجلس از تقدیم طرح دوفوریتی کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس به این هیئت خبر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم از طرح دوفوریتی جمعی از نمایندگان مجلس برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با کشور انگلیس خبر داد و گفت: این طرح با امضای بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است. وی افزود: در این طرح نمایندگان مجلس خواهان کاهش سطح روابط دیپلماتیک با کشور انگلیس از سطح سفیر، به سطح کنسولی شده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: طرح دوفوریتی کاهش سطح روابط ایران با کشور انگلیس از سطح سفیر به سطح کنسولی در یک ماده واحده و یک تبصره تدوین شده است. امیرآبادی تأکید کرد: این طرح از سوی نمایندگان مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه شده و در نوبت اعلام وصول قرار دارد.

متن کامل این طرح به شرح زیر است:
ماده واحده - پس از تصویب این قانون دولت مکلف است سطح مناسبات سیاسی با کشور انگلستان را تا حد کنسولی کاهش دهد و ارتقای مجدد مناسبات فقط با تصویب مجلس امکان‌پذیر است.

تبصره - وزارت امور خارجه مکلف است اقدامات حقوقی و قضایی و سیاسی لازم را برای استیفای حقوق ملت ایران در دادگاه‌ها و مجامع بین‌المللی پیگیری و هر سه ماه یک بار گزارش آن را به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ارائه کند. براساس این گزارش، تعدادی از امضاکنندگان طرح نمایندگان مجلس برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با کشور انگلستان به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفته‌اند که در پی حضور سفیر این کشور در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر، خواهان شدیدترین برخورد‌ها با انگلیس هستند و این طرح نیز در همین راستا تدوین شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار