کد خبر: 986417
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
در ۸ ماهه امسال اتفاق افتاد 
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: معاون برنامه‌ریزی وزیر صمت با اشاره به اشتغال ۶۱ هزار نفر در سال‌جاری گفت: ۳ هزار و ۹۶۰ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، امسال بهره‌برداری شد.
سعید زرندی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه بهره‌برداری از این میزان واحد تولیدی، در هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳/ ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: با آغاز به کار این کارخانه‌ها، حدود ۶۱ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه نخست امسال از ۴۱ محصولی که بررسی کردیم ۲۷ محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد تولید برخوردار بوده‌اند که نشان می‌دهد بسیاری از تنش‌های وارد شده به اقتصاد کشور در حال جبران است، اگرچه با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما توانستیم افت تولید سال گذشته را جبران کنیم.
زرندی گفت: در این مدت ۱۶ میلیون تن فولاد تولید شد که رشد ۶ /۲ درصدی داشت؛ ضمن اینکه سیمان با تولید ۴۱ /۵ میلیون تن با رشد ۱۰ درصدی و تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه لوازم‌خانگی نیز با رشد ۴ /۶درصدی همراه بود.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال تولید خودرو در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، افزود: از شهریور امسال تولید خودرو در مسیر جبران کاهش تولید‌های گذشته حرکت می‌کند و تولید خودرو افزایش یافته است، به‌گونه‌ای‌که بسیاری از خودرو‌های انبار شده به علت نقص قطعات هم اکنون وارد بازار شده و توانست به نوعی بازار را کنترل کند.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صمت با بیان اینکه سالانه ۲۶ هزار متقاضی جواز تأسیس داریم، گفت: معمولاً از این میزان حدود ۶ هزار تقاضا به تولید منجر می‌شود؛ به طور نمونه سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ پروانه بهره‌برداری داشتیم که بهره‌برداری از این میزان واحد‌های تولیدی با اشتغال ۴۰۰ هزار نفری، رشد ۸ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد. زرندی ادامه داد: برای تسهیل در صدور مجوز‌ها و تسریع در زمان بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی، اصلی‌ترین راه و پیشنهاد، ایجاد واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی است، زیرا بسیاری از زیرساخت‌های مورد‌نیاز از جمله آب، برق و گاز در آن فراهم شده است؛ البته شاید در برخی از شهرک‌ها، مشکلات زیرساختی هم وجود داشته باشد، اما عمده ۹۷۰ شهرک صنعتی ما از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار