کد خبر: 986301
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
جنبش النجباء عراق:
معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن عراق دارد، گفت اگر دولت عراق نتواند نظامیان بیگانه را از خاک این کشور اخراج کند گروه‌های مقاومت عراق ظرف مدت کوتاهی این هدف را محقق می‌کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «نصر الشمری» معاون دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء (از گروه‌های الحشد الشعبی) عراق گفت در صورتی که تصمیم پارلمان برای اخراج نیرو‌های بیگانه عملی نشود، ملت عراق راه مقاومت را انتخاب خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق نیازی به مجوز پارلمان ندارد، گفت: «ائتلاف بین‌المللی به درخواست دولت عراق وارد این کشور شد و می‌تواند با یک نامه دولت اخراج شود».

وی افزود: «درعین حال مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق تنها تصمیمی است که به دور از مسائل قومی-مذهبی اتخاذ شد».

این مقام جنبش النجباء عراق گفت: «هیچ انسان عاقلی حضور کشوری بیگانه که سلطه خود را بر کشوری دارای حاکمیت مستقل تحمیل کرده است، نمی‌پذیرد... اگر اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق اتهام است، عیبی ندارد این برای ما و فرزندان و نوه‌های ما افتخار است».

الشمری موضع همه گروه‌های مقاومت درباره پایان دادن به حضور نیرو‌های بیگانه در عراق را یکپارچه توصیف کرد و گفت: «آمریکا باید به حاکمیت کشور‌ها و تصمیم‌های ملت‌ها احترام گذارد و تسلیم باشد».

وی با بیان اینکه عراق هرگز نمی‌پذیرد که تحت سلطه هیچ کشوری باشد، گفت: «اگر تصمیم‌های پارلمان برای اخراج نیرو‌های بیگانه عملی نشود، این چراغ سبزی برای آغاز عملیات مقاومت [نظامی]تلقی خواهد شد».

الشمری با تاکید بر اینکه الحشد الشعبی هیچ گاه به اندازه بعد از شهادت «ابومهدی المهندس» فرمانده خود متحد و مقاوم نبوده است، گفت: «شهادت او هرگز به معنای پایان الحشد الشعبی و نقش آن در منطقه نیست».

معاون دبیر کل النجباء گفت: «شهید حاج قاسم سلیمانی دین بزرگی بر گردن مقاومت عراق دارد و به برکت خون پاک شهدا پایان موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی رقم خواهد خورد... مقاومت علیه نیرو‌های آمریکایی در مدت کوتاهی هدف خود در اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق را تحقق می‌بخشد».

اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند روز قبل از آن حمله پهپادی آمریکا به پایگاه کتائب حزب الله در شهرستان القائم الانبار و به شهادت رسیدن ۲۸ نفر از نیرو‌های این گروه خشم عراقی‌ها را از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بیش‌تر کرد.

پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیرو‌های خارجی رأی داد.

آمریکا در آگوست ۲۰۱۴ ائتلافی برای مقابله نظامی با داعش در عراق و سوریه تشکیل داد و کشور‌های مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیرو‌های زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار