کد خبر: 986281
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
پس از حمله موشکی ایران انجام شده است
به‌رغم ادعای مقامات امریکا درباره وارد نشدن خسارات جدی به پایگاه عین‌الاسد در حمله موشکی ایران، روایت‌های جدید حاکی از این است که این پایگاه آسیب جدی دیده است. یک رسانه امریکایی پس از بازدید از پایگاه عین‌الاسد، اعلام کرد که نظامیان این کشور چند روز مشغول پاکسازی این مکان از آثار به جا مانده پس از حمله موشکی ایران بوده‌اند. یک نظامی دانمارکی هم گفته که حملات ایران بسیار دقیق و ترسناک بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران به پایگاه امریکایی عین‌الاسد در غرب عراق، جزئیات جدیدی از این حمله منتشر شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس که از پایگاه عین‌الاسد بازدید کرده است، نوشت که نظامیان امریکایی روز یک شنبه در حال پاکسازی پایگاه عین‌الاسد از بقای برجا مانده از حمله موشکی ایران بودند. این رسانه به نقل از خبرنگاران خود که موفق به بازدید از این پایگاه نظامی شده بودند، نوشت که بعد از حمله موشکی ایران، چاله‌های بزرگی در پایگاه عین‌الاسد ایجاد شده و برخی خودرو‌های حمل و نقل نظامی سنگین حین حملات موشکی ایران آسیب دیدند. این خبرنگاران همچنین از فعالیت لیفتراک‌ها در جمع‌آوری سنگ‌های بزرگ و انتقال آن‌ها به کامیون‌ها از یک منطقه بزرگ به مساحت یک ورزشگاه فوتبال خبر دادند. یکی از مقامات ارشد نظامی امریکایی مستقر در پایگاه نظامی عین‌الاسد، روز یک شنبه حمله تلافی‌جویانه ایران به این پایگاه نظامی امریکایی را ترسناک توصیف کرد. علاوه بر رسانه‌های امریکایی، نظامیان اروپایی مستقر در عین‌الاسد هم روایتی متفاوت‌تر از مقامات واشنگتن از حمله موشکی ایران داشته‌اند. یک افسر دانمارکی که شب حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در آنجا مستقر بود، در گفتگو با تلویزیون دانمارک تأکید کرد که موشک‌های ایران بسیار دقیق بودند و اهداف مورد نظرشان را با دقتی عالی نشانه رفتند بدون آنکه حتی یک موشک سقوط کند یا از هدف منحرف شود. این افسر گفت: «دستگاه‌های کنترل رادار‌های غول پیکر با همه تجهیزات‌شان به علاوه مقر اطلاعات نظامی امریکا به صورت کامل منهدم شدند». این نظامی تأکید کرد: «من چندین سال در ارتش بوده‌ام، اما چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. نمی‌توانم آن را توصیف کنم. راکت یک تنی منفجر شد و اجاق گاز و ... روی ما افتادند. چندین ساعت در مخفیگاه نشسته بودیم همه شوکه شده بودیم». به گفته این افسر دانمارکی، «فرماندهی به ما اطلاع داد که ایران حمله خواهد کرد. فوراً به پناهگاه‌های امن و مستحکم زیر زمینی پناه بردیم و با ترس و وحشت منتظر بودیم تا اینکه صاعقه‌ای از آسمان نازل شد و خاک زیادی داخل پناهگاه ما ریخت تا جایی که نزدیک بود خفه شویم». به گزارش شبکه السومریه نیوز، طارق العسل از فرماندهان حشد العشائری در استان الانبار عراق هم به آخرین وضعیت پایگاه عین‌الاسد در این استان پرداخته است. العسل روز دو شنبه در سخنانی گفت: «نیرو‌های امریکایی تدابیر امنیتی شدیدی در مناطق نزدیک به پایگاه عین‌الاسد اعمال کرده‌اند تا اوضاع امنیتی منطقه را از بیم حمله جدید به این پایگاه پس از حمله موشکی اخیر ایران، کنترل کنند». العسل افزود: «نیرو‌های امریکایی بر دامنه تحرکات و گشت‌های شناسایی خود افزوده‌اند. همزمان با آن جنگنده‌ها و بالگرد‌های امریکایی هم به پرواز درآمده‌اند». اعتراف نظامیان امریکایی و اروپایی به مخرب بودن حملات موشکی ایران، درحالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا مدعی شده بود که همه چیز در این پایگاه خوب است و آسیب چندانی به آن وارد نشده است.

جنگ روانی حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها
در پی سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر گرفتن انتقام سخت از امریکا و رژیم صهیونیستی به خاطر سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نیرو‌های مقاومت لبنان جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها را آغاز کرده‌اند. حزب‌الله با نصب پلاکارد‌هایی در مرز با اراضی اشغالی به انتقام از حمله جنایتکارانه امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تهدید کرد. روزنامه عبری زبان ماکور ریشون روز یک شنبه تصاویری از پلاکارد‌های حزب‌الله در طول مرز‌های مشترک دو طرف را منتشر کرد که در میان آن‌ها پلاکاردی با تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی، وجود داشت و روی آن نوشته شده بود، پرچم او را در تمامی میدان‌ها و جبهه‌ها حمل خواهیم کرد. همچنین روی این پلاکارد با زبان عبری عبارتی به مفهوم ترس از او ادامه دارد نوشته شده بود. به گزارش شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی نیز برای مقابله با این جنگ روانی و سرپوش نهادن بر هراس خود، پلاکارد‌هایی را نصب و اعلام کرد در تمامی مناطق با این حزب مقابله می‌کند. نصرالله و مقامات ایران گفته‌اند که در ترور سردار سلیمانی، رژیم صهیونیستی هم شریک این جنایت است. نصرالله هشدار داده است که حزب‌الله به نوبه خود انتقام سختی از جنایتکاران این ترور خواهد گرفت که امریکا و متحدانش را پشیمان خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار