کد خبر: 986277
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

دنیای پرتلاطم و هواره در حال تغییر اقتصاد عصر ما عاملی است که فعالان حوزه کسب و کار همواره به فکر رشد خود باشند. این عامل هم یک چالش است و هم می‌تواند با هوشمندی صاحبان کسب و کار به  یک فرصت برای رشد و گسترش تبدیل شود. زیرا اقتصاد در حال تغییر سازگاری می‌طلبد و این سازگاری در صورت حصول، می‌تواند باعث مطرح شدن و مورد توجه قرار گرفتن در هر محیط و فضایی باشد.

پس شما می‌توانید قربانی شرایط متغیر اقتصادی باشید یا اینکه با تغییر دادن به الگوهای سنتی کسب و کار خود، به عنوان یک برند پیشرو شناخته شوید. یکی از حوزه‌هایی که می‌توانید با ورود به آن در جهت این تغییر گامی مهم بردارید، فضای اینترنت است. برای این منظور بایستی ابتدا سایت اینترنتی فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید.

کسب و کار اینترنتی؛ گامی مفید برای رشد بیشتر

اقدامات لازم برای ایجاد سایت اینترنتی شخصی خودتان

هر کاری مقدماتی نیاز دارد و به راه انداختن کسب و کار اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیش از آنکه به مقدمات این کار بپردازم، ابتدا سایت آذر آنلاین را به شما معرفی می‌کنم. شما می‌توانید اقدام به ثبت دامنه در آذرآنلاین، خرید هاست از آذرآنلاین و سرور مجازی آذرآنلاین نمایید.

قدم اول؛ ثبت دامنه در آذرآنلاین

در ابتدا باید دامنه مورد نظر خودتان را ثبت کنید. دامنه یا (Domain) همان نام سایت شما خواهد بود. دامنه از دو بخش تشکیل شده است: نام و پسوند. ابتدا باید پسوند را تهیه کنید. پسوندها انواع مختلفی دارند، پسوند اختصاصی ایران .ir است و پسوند .com عمومی‌تر است، ولی پسوندهای دیگر نیز وجود دارد که شامل .net یا .org و ... می‌باشند. پیشوندهای .ir ارزیان‌تر هستند و توصیه می‌شود که بین آنها و پسوندهای .com یکی را انتخاب نمایید.

بعد از خرید پسوند نام سایت‌تان را مشخص کنید. سایت  شما می‌تواند هر نامی داشته باشد و هیچ محدودیتی در این موضوع وجود ندارد. تنها چیزی که باید بدانید این است که نامی که انتخاب می‌کنید باید خاص و ویژه باشد و در عین حال باید با خدماتی که در فروشگاه‌تان ارائه می‌دهید همخوانی داشته باشد.

قدم دوم؛ خرید هاست از آذرآنلاین

به طور خلاصه، هاست فضایی در اینترنت است که از اطلاعاتی که شما بر روی سایت خود قرار می‌دهید میزبانی می‌کند. خرید هاست نیز به سهولت از سایت آذرآنلاین امکان پذیر است.

قدم سوم؛ سرور مجازی آذرآنلاین و سرور اختصاصی

در ابتدای راه‌اندازی سایت خود، شما به یک سرور مجازی نیاز دارید. زیرا دایره خدمات‌تان محدود است و بازدید کنندگان زیادی ندارید. سرور مجازی بین شما و چندین وب‌سایت دیگر به صورت اشتراکی خدمات رسانی می‌کند. وقتی کارتان گسترش پیدا کرد و اطلاعات بیشتری را بر روی وب‌سایت خود قرار دادید، می‌توانید سرور اختصاصی تهیه کنید که امکانات بیشتری برای شما دارد، ولی هزینه بیشتری نیز به همراه دارد.

قدم چهارم؛ طراحی سایت

در این مرحله شما نیاز دارید سایت خود را به شکلی جذاب و مورد پسند طراحی کنید و اطلاعات خود (از قبیل عکس‌ها، اطلاعات متنی، صفخات وب و ...) را بر روی آن قرار بدهید. برای طراحی سایت می‌توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید یا اینکه با فراگیری نرم‌افزار وردپرس، خودتان این کار را انجام دهید. اکنون وب‌سایت شما بر روی اینترنت موجود است. باید توجه داشته باشید که هیچ چیزی مانند تبلیغات خوب و به‌روز رسانی به موقع نمی‌تواند در رشد کسب و کار آنلاین شما موثر باشد.

تمامی این چهار مرحله (یعنی ثبت دامنه در آذرآنلاین، خرید هاست از آذرآنلاین، سروری مجازی آذرآنلاین و نهایتا طراحی سایت) در رساندن شما به هدف خود ضروری هستند. پس با قدرت و پشتکار و کمی آگاهی کار خود را در اینترنت آغاز کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار