کد خبر: 986276
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
مرد فریبکار و دو زن جوان که طلای قلابی را جای اصل به طلافروشان می‌فروختند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده ۲۶‌مرداد ماه امسال روی میز کارآگاهان پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی قرار گرفت. شاکی که مردی طلافروش بود در طرح شکایت خود گفت: ساعتی قبل زن جوانی با ظاهری آراسته وارد شد و گفت که می‌خواهد طلاهایش را بفروشد. من هم طلا‌ها و فاکتورهایش را بررسی کردم و از اصل بودن طلا‌ها اطمینان پیدا کردم. وقتی خواستم پول را به حساب آن زن واریز کنم اصرار کرد که به او پول نقد بدهم که به ناچار قبول کردم. بعد از آن به کارگاه طلاسازی رفتم تا طلا‌ها را ذوب کنم. آنجا بود که متوجه شدم همه طلا‌ها قلابی است و حالا از آن زن ناشناس شکایت دارم.

بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس با حضور در مغازه طلافروشی و بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر زن جوان را به دست آوردند. کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات میدانی موفق شدند متهم را که زنی ۲۹‌ساله به نام فهیمه بود شناسایی کرده و او را در مخفیگاهش در شهر پردیس بازداشت کنند.

فهیمه در اولین بازجویی‌ها به فروش طلا‌ها اعتراف کرد و گفت که طلا‌ها را از دوستش که زنی ۲۷‌ساله به نام پانیذ است گرفته و قرار بود در قبال فروش طلا‌ها مبلغی از آن را برای خودش بردارد. با اطلاعاتی که فهیمه در اختیار پلیس گذاشت پانیذ هم اواخر آذر ماه شناسایی و بازداشت شد. پانیذ هم در بازجویی‌ها گفت که طلا‌ها را از همسایه‌شان که مردی ۳۲‌ساله به نام سعید گرفته است. او گفت: سعید از همسایه‌های قدیمی ماست و طلا‌ها را برای فروش به من داد. قرار بود در قبال فروش طلا‌ها درصدی از پول را به من بدهد. البته من قبلاً هم در چهار نوبت به این شیوه برایش طلا فروخته بودم.

با اطلاعاتی که پانیذ در اختیار پلیس گذاشت مشخص شد که سعید از مجرمان سابقه‌دار کلاهبرداری است و در حال حاضر هم از سوی پلیس تحت تعقیب است. کارآگاهان در جریان تحقیقات خود موفق شدند چهارم دی‌ماه سعید را در پاتوقش در خیابان نظرآهار شناسایی و بازداشت کنند. سعید در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: کار من ساخت طلای قلابی است. با مهارتی که دارم طلای قلابی می‌سازم و برای فروش آن هم دختران را فریب می‌دهم تا طلا‌ها را برایم به فروش برسانند. تا حالا هم ۱۰۰‌میلیون تومان طلا به این شیوه فروخته‌ام. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: در جریان تحقیق از متهمان چهار مالباخته شناسایی و متهمان با کامل شدن تحقیقات به دستور قاضی راهی زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار