کد خبر: 986267
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
ابراز رضایت کولاکوویچ از صعود تیم ملی والیبال به المپیک
درخشش در بازی‌های المپیک توکیو هدف بعدی ملی‌پوشان والیبال ایران است. رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیا با درخشش بلندقامتان کشورمان همراه بود؛ پس از قهرمانی تیم ملی در رقابت‌های انتخابی حالا ایران هم یکی از ۱۲ تیم حاضر در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود. به غیر از شاگردان کولاکوویچ، تیم‌های ملی والیبال ژاپن (میزبان)، برزیل، امریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه، آرژانتین، تونس، فرانسه، کانادا و ونزوئلا نیز در بازی‌های المپیک حضور خواهند داشت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: والیبال دومین رشته تیمی ورزش ایران است که سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورده است. پیش از این تیم ملی بسکتبال المپیکی شده بود و والیبال نیز پس از پشت سر گذاشتن یک سال سخت بالاخره بلیت سفر به توکیو را اوکی کرد. سرمربی تیم ملی والیبال از اینکه شاگردانش مزد زحماتشان را گرفتند ابراز رضایت کرد: «بعد از سه سال حضور در ایران و کار کردن در تیم ملی احساس فوق‌العاده خوبی دارم. کار بزرگی انجام دادیم و به المپیک ۲۰۲۰ صعود کردیم. المپیک برای همه ورزشکاران و تمام کسانی که والیبال را دنبال می‌کنند، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است. کسب سهمیه المپیک، هدف بزرگی برای همه مردم ایران بود. ما کارمان را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم، در حالی که مشکلات متعدد بسیاری داشتیم که تاکنون خیلی درباره این مشکلات صحبت نکرده‌ایم.» آسیب‌دیدگی برخی بازیکنان کار تیم ملی را در مسیر المپیک سخت کرد: «بعد از مصدومیت امیر غفور، فرهاد قائمی و غلامی که بازیکنان مهمی برای تیم ایران بودند در آستانه شروع مسابقات انتخابی المپیک برخی بازیکنان دچار سرماخوردگی شدند و خیلی دوره پراسترسی برای همه بازیکنان و کادر فنی تیم ایران بود، چون تمام مردم از ما انتظار صعود به المپیک توکیو را داشتند. بازیکنان والیبال ایران سزاوار و شایسته رفتن به المپیک بودند. مردم ایران باید به این بازیکنان افتخار کنند که این‌گونه برای تیم ملی کشورشان با حریفان مبارزه می‌کنند.»

سرمربی تیم ملی در خصوص برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی گفت: «بازی‌های المپیک به زودی شروع خواهد شد. شاید همه فکر کنند که زمان زیادی داریم، اما این‌گونه نیست؛ زیرا قبل از بازی‌های المپیک، فصل جدید لیگ ملت‌ها را خواهیم داشت و بعد از آن نیز زمان کوتاهی تا شروع المپیک داریم. برای اهداف تیم ملی والیبال در سال آینده باید جلسه‌ای با داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران برگزار کنیم، چراکه در مسابقات آینده نمی‌توانیم همزمان دو هدف بزرگ داشته باشیم و هم نتیجه خوب در لیگ ملت‌ها را بخواهیم و هم موفقیت در بازی‌های المپیک را.»

کولاکوویچ همچنین یک‌بار دیگر بر تلاش و صداقت شاگردانش تأکید کرد: «می‌دانم گاهی تیم ایران شکست می‌خورد و گاهی هم برنده می‌شود، اما مردم باید بدانند که این بازیکنان بهترین نماینده برای کشورشان هستند، چون آن‌ها زحمت زیادی می‌کشند. این بازیکنان مدت‌های طولانی را تمرین می‌کنند تا موفق شوند و بتوانند مردم ایران را شاد کنند. مردم می‌توانند نسبت به عملکردم اعتراض داشته باشند، اما باید به این بازیکنان و تلاشی که انجام می‌دهند، احترام گذاشت.»

صحبت‌های کنایه‌آمیز دیروز کولاکوویچ نشان داد که او دل خوشی از منتقدانش ندارد. مرد مونته‌نگرویی در این سال‌ها که سکان هدایت تیم ملی والیبال را به دست گرفته، همواره با انتقاد‌های تند و تیزی روبه‌رو شده تا جایی که حتی برخی‌ها صراحتاً خواستار برکناری او شده‌اند. کولاکوویچ در پستی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد با نشان دادن علامت سکوت موفقیتش را به منتقدانش یادآوری کرد: «من می‌خواهم از مردم شگفت‌انگیز ایران به خاطر حمایتی که همیشه از تیم ملی والیبال دارند، تشکر کنم و حضور والیبال ایران در المپیک توکیو را به آن‌ها تبریک بگویم. برای برخی از افراد هم که خودشان را کارشناس می‌دانند، فقط این پیام را دارم.»

والیبال حریفان المپیکی خود را شناخت
با مشخص شدن ۱۲ تیم صعود‌کننده به رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گروه‌بندی این مسابقات نیز اعلام شد. بر این اساس تیم ملی والیبال کشورمان در گروه اول این مسابقات با تیم‌های ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا همگروه شد. در گروه دوم هم برزیل، امریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس قرار دارند. طبق برنامه اعلام شده چهار تیم برتر اول هر گروه به دور بعد این رقابت‌ها صعود و به صورت ضربدری با چهار تیم برتر گروه دیگر دیدار می‌کنند. به این ترتیب تیم اول گروه A با تیم چهارم گروه B، تیم دوم گروه A با تیم سوم گروه B، تیم سوم گروه A با تیم دوم گروه B و تیم چهارم گروه A با تیم اول گروه B دیدار خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار