کد خبر: 986253
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
امسال به‌رغم بودجه چالشی کمیته امداد، در ۹ماهه اخیر فقط ۳۰۶میلیارد تومان مردم صدقه داده‌اند که کمک‌های مردمی این حوزه ۲۵درصد رشد داشته و میزان مشارکت مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین در هشت ماهه سال جاری هم نسبت به سال گذشته ۳۹درصد رشد داشته است.
عليرضا سزاوار
 سرویس جامعه جوان آنلاین: اوج مشارکت‌های مردمی به کمیته امداد را در جشن عاطفه‌ها می‌توان دید که با وجود مشکلات اقتصادی مردم، امسال این حوزه رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد.

استقبال مردمی از طرح ایتام و محسنین
طرح ایتام و محسنین از سال ۹۰ به صورت آزمایشی در پنج استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد و کودکان در قالب این طرح از کمک‌های مادی مردم نیکوکار بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر این تعداد حدود ۲۰۰هزار کودک با سرپرست ناتوان در کشورمان زندگی می‌کنند که نیازمند هستند. کمیته امداد امام طرح ایتام و محسنین را با هدف حمایت از کودکان سرپرست ناتوان یا بی‌سرپرست به پشتوانه حمایت‌های مردمی راه‌اندازی کرد. استقبال مردم از این طرح واقعاً چشم‌گیر بوده است. مشارکت مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین در هشت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۹درصد رشد داشته که امسال در این‌بازه زمانی ۵‌هزار و ۶۲۰‌میلیارد ریال از کمک‌های مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین به حساب خانواده‌ها واریز شده است. نحوه ارائه کمک‌ها به کودکان این طرح هم این‌گونه است که کمک‌های مردمی به صورت مستقیم از سوی حامیان به شماره کارتی که برای فرزندان مشمول در نظر گرفته شده واریز می‌شود.

رشد ۷۰ درصدی کمک‌ها در جشن عاطفه‌ها
علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه وقتی بودجه سال ۹۶ را می‌بستیم در سال ۹۷ انتظار داشتیم با کاهش بودجه مواجه شویم، افزود: «ولی با رشد ۴۶ درصدی مواجه بودیم حتی در جشن عاطفه‌ها که مردم مشکلات اقتصادی زیادی داشتند حدود ۷۰ درصد رشد کمک‌ها را داشتیم. در سال ۹۸ به رغم بودجه چالشی اتفاق‌های خوبی افتاد، در ۹ ماهه امسال ۳۰۶ میلیارد تومان پول از صدقه‌ها جمع‌آوری شد که در این حوز ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم.»

کمک‌های چشمگیر پیامکی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان داشت: «از سه سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۸هزار صندوق صدقات جمع‌آوری که ۳۵ هزار صندوق در ۹ ماهه امسال جمع‌آوری شده است و در حال حاضر ۱۸۴هزار صندوق صدقات در سراسر کشور داریم. کمیته امداد مجموعاً از روش‌های پیامکی هم ماهی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.» عسگریان با تأکید بر اینکه در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین هم اقدامات خوبی در سال جاری رخ داده، گفت: «در مورد ایتام که ۱۲۷ هزار ۲۶۴ نفر هستند، محسنین ۱۸۷ هزار و ۹۰۱ نفر که کمک‌های خوبی نسبت به سال گذشته انجام شده است. تعداد حامی‌های کمیته امداد برای ایتام و‌محسنین ۶۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر است که همچنان در حال افزایش است.»

افزایش سرانه خانواده محسنین
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: «سال گذشته منابع از این محل (طرح ایتام و محسنین) ۷۱۰ میلیارد تومان بوده و خیرین به ازای هر یتیم ۳۲۴هزار تومان پرداخت می‌کنند و سرانه ما نسبت به ۹ ماهه گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشته است. برای فرزندان محسنین هم درآمد‌ها امسال ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و سرانه هر نفر خانواده محسنین هم ۹ درصد افزایش یافته است. هر حامی متوسط کمک‌هایش حدود ۱۰۰ هزار تومان در سال است که حدود ۷۰۰ هزار نفر ماهی ۱۰۰ هزار تومان کمک می‌کنند.» وی درباره اجرای طرح مبتنی بر نیاز گفت: «این طرح به این صورت است، یک فرزند معنوی دارید که مبتنی بر نیاز فرد کالا و اقلام برای این مددجو تهیه و به دست او می‌رسانید جمع مبلغ جمع‌آوری شده هزار و ۳۳۰ میلیارد است که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۷۶ درصد رشد کرده است. مجموعاً در این ۹ ماه ۷۱ میلیارد از طریق روش‌های نوین یعنی استفاده از اپلیکیشن کمک از سوی مردم جمع آوری شده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار