کد خبر: 986125
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
مسابقات والیبال درون‌قاره‌ای انتخابی المپیک با معرفی ۱۰ تیم برتر در دو گروه مردان و زنان به پایان رسید تا چهره ۲۴ تیم شرکت کننده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مشخص شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، سال آینده به میزبانی شهر توکیو در ژاپن برگزار می‌شود و ورزش والیبال، پانزدهیمن حضور خود را در این رویداد مهم ورزشی، تجربه خواهد کرد.

والیبال از مسابقات المپیک ۱۹۶۴ توکیو به رشته‌های این بازی‌ها افزوده شد و در سال ۲۰۲۰، پانزدهمین حضور خود را در این رویداد، تجربه می‌کند. این رشته ورزشی، در دو گروه مردان و زنان المپیکی و با حضور ۱۲ تیم در هر گروه پیگیری می‌شود.

مسابقات والیبال درون‌قاره‌ای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه مردان از ۱۵ دی‌ماه آغاز شد و ۲۹ کشور در پنج منطقه برای کسب پنج سهمیه به میدان رفتند.

پیش از این مسابقات، حضور هفت تیم ژاپن (میزبان)، برزیل، آمریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه و آرژانتین در المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی شده بود و در مسابقات انتخابی درون‌قاره‌ای هم کشور‌های ایران، تونس، فرانسه، کانادا و ونزوئلا موفق به کسب سهمیه شدند تا ۱۲ تیم مسابقات والیبال مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مشخص شوند.

تیم ملی والیبال ایران با کسب پنج پیروزی متوالی برابر تیم‌های قزاقستان، چین‌تایپه و چین در مرحله گروهی، کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی و چین در فینال، برای دومین بار سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورد.

در گروه زنان نیز پیش از شروع مسابقات انتخابی درون‌قاره‌ای حضور هفت تیم ژاپن (میزبان)، صربستان، چین، آمریکا، برزیل، روسیه و ایتالیا در المپیک توکیو قطعی شده بود و در مسابقات درون قاره‌ای نیز تیم‌های کنیا، آرژانتین، کره جنوبی، ترکیه و جمهوری دومینیکن موفق به کسب مقام قهرمانی و سهمیه المپیک در گروه زنان شدند تا چهره ۱۲ تیم شرکت کننده در المپیک توکیو نهایی شود.

تیم ملی والیبال بانوان ایران نیز یکی از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قاره آسیا بود که این تیم با هدف کسب تجربه در این مسابقات شرکت کرد. ملی‌پوشان کشورمان در سه دیدار مرحله گروهی مغلوب تیم‌های قزاقستان، کره جنوبی و اندونزی شدند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار