کد خبر: 986119
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
قدیری‌ابیانه:
محمد حسین قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در ایتالیا و مکزیک شب گذشته در گفتگوی تلفنی با رادیو تهران گفت که رفتار سفیر انگلیس کاملاً خلاف عرف و خلاف قانون است و آن‌ها در ایران برای رابطه با دولت و کشور ما هستند و نباید در تظاهرات‌های ضد انقلابی شرکت کنند.
 سرويس بين الملل جوان آنلاين: محمد حسین قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در ایتالیا و مکزیک شب گذشته در گفتگوی تلفنی با برنامه 《تهران من》 درباره بازداشت سفیر انگلیس در تجمعات گفت: این کار سفیر انگلیس کاملاً خلاف عرف و خلاف قانون است. آن‌ها در ایران برای رابطه با دولت و کشور ما هستند. قرار نیست در تظاهرات‌های ضد انقلابی شرکت کنند که البته این جا فقط حضور نبوده و آن را هدایت کرده و حتی فیلمبرداری کنند.

وی افزود: به نظر من سفیر خواسته است برای مقامات کشور خود و آمریکا یک عملکردی ارائه دهد. بگوید مثلا من در ایجاد اغتشاش بعد از این موج عظیم عزاداری، نقشی ایفا کردم و از این بابت از کشور خود و آمریکا امتیازی دریافت کند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و مکزیک اظهار کرد: حتماً باید با او برخورد شود و وزارت خارجه نیز او را احضار و اعتراض کرده است.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از گفتگو با رادیو تهران عنوان کرد: برخی می‌گویند اگر ما با آمریکا رابطه داشته باشیم، دشمنی‌ها می‌تواند منجر به دوستی شود. ما با سفارت و دولت انگلیس رابطه دیپلماتیک داریم. یک مورد توطئه علیه ایران بگویید که آن‌ها در آن نقش نداشته باشند. زمان جنگ از صدام حمایت کرده‌اند، از تروریست‌ها حمایت کردند و.... نمی‌توان گفت اگر ما با کشوری رابطه داشته باشیم منجر به ختم خشونت‌ها می‌شود بلکه آن‌ها از امکان حضورشان در ایران برای ضربه زدن به منافع کشورمان استفاده می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار