کد خبر: 986110
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
یک کارشناس امریکا درباره تهدید ترامپ به حمله مراکز فرهنگی ایران گفت: ترامپ با افزودن مخالفت‌ها در داخل آمریکا به جایگاه خود لطمه خواهد زد.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: امیرعلی ابوالفتح  افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا ترامپ با صریحترین شکل و آشکارترین شیوه که توییت است سیاست ارعاب را در پیش گرفت و نه فقط زیرساخت‌های دفاعی و صنعتی بلکه قدمی بالاتر گذاشته و حتی اعلام کرد به میراث فرهنگی ایرانیان که برای ما با ارزش است حمله خواهد کرد. درحالیکه چنین اقدامی کاملا مخالف قوانین بین المللی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود. کاری که داعش و گروه‌های افراطی در سوریه و عراق آن را انجام دادند.

این تحلیلگر درباره برداشتن گام پنجم گفت: ایران مسیری که در گام‌های قبلی رفته بود ادامه داد.

وی ادامه داد: امروز غنی سازی ایرانحدودا ۵% است، ولی بله نظر می‌رسد بالاتر خواهد رفت. این‌ها موارد فنی قضیه هستند و هر کدام از این اقدامات معانی بخصوص خود را دارد و برای کسانی که مسائل هسته‌ای را از نظر فنی بررسی می‌کنند روشن است.

ابوالفتح درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: من عقیده دارم ترامپ پیروز انتخابات است او شانس بالایی دارد و اقداماتی که انجام می‌دهد در راستای جلب نظر افکار عمومی است. چون سردار سلیمانی از نظر او و طیف وسیعی از آمریکاییان یک چهره برجسته ضد آمریکایی و چنین اقداماتی می‌تواند به جایگاه سیاسی ترامپ استحکام بیشتری ببخشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر تنش‌ها با ایران به نوعی باشد که دو کشور وارد جنگی پر تنش و پر هزینه شوند و سربازان آمریکایی زیادی کشته شود می‌توان انتظار داشت جایگاه ترامپ تنزل کند؛ و گرنه آمریکایی‌ها برای خشنودی چند شاهزاده عربی به چنین حرکتی دست نمی‌زدند. تنش در رابطه ایران و آمریکا به حدی بالا رفته بود که وقوع چنین حادثه‌ای اجتناب ناپذیر می‌نمود. ترور سردار سلیمانی از سال‌ها پیش جزو گزینه‌های دولت‌های قبلی آمریکا بود و گفته شده است از زمان جرج دبلیو بوش در دستور کار آمریکا بود و ارتباطی با انتخابات و میزان محبوبیت ترامپ ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار